Ja, regn med Ferrari i årets formel 1. Historiens mestvinnende team har vært nevnt som en utfordrer, og slo like godt til med en dobbeltseier under årets første løp.
Sett i historisk perspektiv er Ferrari det aller viktigste formel 1-laget.
Den steilende hesten var i likhet med Alfa Romeo med allerede i 1950, og to år senere var de laget alle måtte slå. For da herjet italienske Alberto Ascari hos Ferrari med konkurrentene, noe han gjentok i 1953.
-->
To av de fire første førertitlene gikk altså til Ferrari, mens den første seieren i lagkonkurransen som ble innført i 1958 kom i 1961.
Siden har ingen andre lag vunnet like mange titler som Ferrari, som står bokført med 15 VM-titler for førere og 16 VM-titler for lag.
Nærmest er McLaren med 12 førertitler og Williams med 9 lagtitler.
Men det eldste laget i formel 1 har kun levd på gamle bragder de senere årene, og i 2020 nådde de bunnen.
Ingen seire, kun to pallplasser og helt nede på 6. plass i lagkonkurransen vitnet om en storhet med brukket rygg, og Ferrari måtte ta grep.
Og de tok i bruk kraftig lut.
Ut forsvant nemlig en høyst levende F1-legende, nemlig tyske Sebastian Vettel ‒ fire ganger verdensmester for Red Bull.
Ny lagkamerat for stortalentet og monegaskeren Charles Leclerc ble sønnen til en annen levende legende, nemlig Carlos Sainz Jr. Senior i familien er to ganger verdensmester i rally, så junioren bør ha motorsport-gener litt over snittet.
Det hjalp.
Riktignok ble det heller ingen seire på Ferrari i fjor, men fem pallplasser og en rekke plasseringer blant de seks beste gjorde sitt til at Ferrari ble «best of the rest».
Men opp til de to suverene lagene var det en voldsom og nærmest utettelig luke. Mercedes vant en intens kamp mot Red Bull, og endte på 613,5 poeng. Verdensmester Max Verstappens lag endte på 585,5 poeng, mens Ferrari på 3. plass «kun» tok 323,5 poeng.
Men det var to gode nyheter for den tidligere litt daffe hesten, som nå var på tur opp på de to bakbeina igjen.
Den ene var at det virket som om at det var slutt på all drama og rivalisering innad i teamet, og det førte til sportslig framgang.
Den andre var at det skulle komme nye biler i 2022, så alle lagene måtte på en måte starte på null.
Og Ferrari grep åpenbart muligheten.
Årets sesong startet med en runde i Bahrain søndag, og Ferrari var umiddelbart på ballen.
Lørdagens kvalifisering sendte nemlig Leclerc inn i beste startspor, mens Sainz toppet det hele med å bli nummer tre i kvaliken.
Men imellom de to røde og lekre Ferrari-bilene befant seg den føreren alle frykter foran årets sesong, nemlig den regjerende mester Max Verstappen.
Nederlenderens på forhånd største rival, Lewis Hamilton, har slitt veldig i forkant sammen med resten av Mercedes-teamet, og startet i et uvanlig femte startspor under søndagens løp.
Leclerc holdt nervene i sjakk under søndagens start, og tok teten med en som vanlig aggressiv Verstappen som gjorde alt for å komme seg forbi.
Men det ble raskt klart at Leclerc hadde et bittelitt høyere tempo, og ledet stort helt hele løpet.
For Verstappen endte det på verst mulig måte, nemlig med brutt løp. Kun to runder før mål og fortsatt på 2. plass, meldte Verstappen om problemer med batteriet som brukes til ekstra kraft.
Rett etter ble han passert av Sainz, og deretter var det helt slutt for den regjerende mesteren. Han rullet inn i garasjen da det hele skulle avgjøres.
Ille ble til helt krise for Red Bull da Sergio Perez på 3. plass fikk motortrøbbel og ble stående i en sving, og dermed kom ingen av bilene til Red Bull seg til mål.
Det gjorde sitt til at Hamilton faktisk endte på pallen, og med George Russell på 4. plass ble sesonginnledning langt bedre enn det Mercedes nok fryktet etter kvalifiseringen.
Og enda bedre for Ferraris del.
For Leclerc vant foran Sainz, og Ferrari tok full pott i og med at Leclerc også satte den raskeste rundetiden.
Dermed topper han med 26 poeng, mens Sainz står med 18 poeng og Hamilton med 15.
I lagmesterskapet står Ferrari med 44 poeng, mens Mercedes er nærmest med sine 27 poeng etter årets første løp.
‒ Da vi kom til start denne sesongen, visste vi at vi ville være i en bedre posisjon enn vi har vært de siste to årene, men vi kunne ikke si nøyaktig hvor vi var, sier Leclerc.
‒ Å være tilbake på toppen med en bil som er i stand til å vinne løp, gjør meg utrolig glad.
24-åringen ser selvsagt lyst på fortsettelsen etter drømmestarten.
‒ Utviklingen av bilen denne sesongen vil være av større betydning enn tidligere år, og vi må fortsette å jobbe hardt. Og fortsette å være feilfri, som vi var denne helgen.
‒ Pole position, raskeste runde, seier og 2. plass. Hva kan jeg si ‒ kom igjen, Ferrari!
Teamsjef Mattia Binotto strålte om kapp med Leclerc.
‒ Dagens løp gjenspeiler alt det gode som er i Maranello de to siste årene, av et team som jeg personlig alltid har hatt ro på, sier sjefen.
‒ Det er en gruppe som har vært i stand til å samarbeide og reagere på vanskeligheter. Det er godt å se at vi er tilbake for å kjempe om 1. plassen, som er målet vårt denne sesongen.
Teamet kunne altså ikke ha fått en bedre start og bedre motivasjons enn en dobbeltseier og full pott, så får tiden vise om den gamle storheten for alvor er tilbake.
Det er nemlig en svært så lang sesong, og det skal etter planen kjøres 22 nye runder før det hele er over i slutten av november.
Neste runde tar allerede plass til helgen, og formel 1 forflytter seg nå til Saudi-Arabia hvor Ferrari ble nummer sju og åtte i fjor.
Men denne gang blir de nevnt blant favorittene.
Les også: