A6, A7 og Q8 hører hjemme i forskjellige segmenter, men de
deler fortsatt på ganske mye teknologi og designelementer. Og selv om karakteristikken mellom de tre er ganske så
forskjellig, deler de også på drivverket.
med 340 hestekrefter, og nå har også ABT gitt turbomotoren en ekstra dytt. Det betyr at det nå blir mulig å få både A6, A7 og Q8 med en
motor som yter 408 hk, opp formidable 68 hk. Dreiemomentet er også av det imponerende
slaget, opp fra originalt 500 Nm til 550 Nm. Som vanlig er det ABT’s ytelseskitt som sørger for de ekstra
kreftene, og denne tar utgangspunktet i kontrollenheten kalt ABT Engine Control
(AEC). Q8, den høyreiste SUV-modellen som er nærmer 5 meter lang, har
også fått ABT Level Control, noe som lar føreren senke bilen elektronisk. Det tyske tuningsselskapet byr selvsagt også på kosmetiske forbedringer
via ABT Aerodynamic, og for kupeen byr de på pakken kalt ABT Interior. På toppen av dette har de også egne felger som skal gjøre de tre store modellene enda røffere i uttrykket, så ABT kjører full pakke også når det kommer til disse tre.
med en rekke nye ytelsespakker de siste månedene. I august presenterte de en Audi A1 med 240 hk og en Skoda Kodiaq RS med 270 hk, og i juli en Volkswagen Golf med 340 hk og en ganske så vill Audi RS3 med hele 470 hk. Men en A6, A7 eller Q8 med 408 hk er ikke ille, det heller. Les også:
- Nå skal kobolt-utvinningen bli bærekraftig
- Denne terrengbilen har en toppfart på 280 km/t
- Trump til utslippskrig mot California