Voayh-importør Electric Way sier at de skal ta inn nye bilmerker, noe som også inkluderer ganske så rimelige elbiler. Her en Voyah Free. (Fotos: Bil24)

Voyah-importør lover flere nye merker

Enn så lenge tar norske Electric Way kun inn Voyah-merket, men det skal snart endre seg.


De som har sett og ikke minst testet en Voyah Free vet at dette er en ganske så luksuriøs elbil, og slike biler koster som kjent litt mer enn snittet. En Voyah Free starter på rundt 750.000 kroner.

Det begrenser selvsagt kundetilfanget betraktelig, det er registrert i underkant av 500 Free-modeller, men Sulland-eide Electric Way vil nå finne nye elektriske veier slik at de også når ut til større kundegrupper.

Det betyr enkelt og greit at de skal ta inn flere nye merker, og disse skal også inn i det relativt ferske nettverket til selskapet som startet opp så sent som i fjor.

‒ Til nå har vi kun hatt Voyah og modellen Free tilgjengelig her i landet, forklarer Torje Aleksander Sulland.

‒ Selv om modellen har fått gode anmeldelser og vi per nå har over 400 biler rullende på norske veier, har vi langt større ambisjoner. Framover ønsker vi å tilby attraktive elbiler i alle prisklasser, over hele landet. Det kommer vi til å gjøre gjennom introduksjon av helt nye bilmerker i det norske markedet. Samtidig kommer vi til å satse på en mer klassisk forhandlermodell framover.

For å ta det siste først. Voyah har et flaggskip-visningsrom ikke så langt unna Slottet og et i Trondheim, og er også på plass med visningsrom i Drammen, Gjøvik, Hamar og Harstad.

Showrommene skal fortsatt bestå, men de skal nå satse på en forhandlermodell framfor en agentmodell.

Det betyr ikke at agentene blir vraket, men de baner altså vei for et bredere fokus.

‒ Forhandlermodellen er noe Sulland Gruppen har lang erfaring ‒ og suksess ‒ med. Vi erkjenner at vi trenger å være enda tettere på sluttkundene med nye brands, og da mener vi dette er en bra løsning, sier Sulland.

Det betyr at Electric Way også er på jakt etter nye forhandlere på steder de i dag ikke er på plass i, og mer konkret jakter de partnere i Bergen, Stavanger, Bærum, Kristiansand, Haugesund, Ålesund, Bodø, Tromsø, Oslo (vest), Romerike og Follo.

De legger til at de ser etter etablerte aktører med solid erfaring fra nybilsalg, håndtering av bruktbil samt et godt verkstedtilbud.

Når det gjelder nye biler og merker, holder Electric Way fortsatt kortene til brystet. Sulland sier dog at dette blir elbiler som dekker alle prisklassene.

‒ Hvilke spesifikke modeller vi tar inn, er foreløpig ikke klart, men om ikke alt for lenge skal vi kunne tilby elbiler i hele prisspekteret fra 200.000 kroner til 1,7 millioner kroner, sier Torje Aleksander Sulland, CEO hos Electric Way.

Her en Voyah Free fotografert i visningsrommet i Klingenberggata i Oslo sentrum:

Les også:

Debatt

Les mer om:

Elbil Voyah Electric Way