M-Hero er et virkelig friskt pust i elbilmarkedet, og er et skikkelig terrengmonster ‒ da ment i aller beste mening. I et slikt segment heter konkurrentene Hummer og Tesla Cybertruck, to andre imponerende elbiler.
M-Hero som offisielt også er modellen I (romertallet) er et terrengbeist som er 4,99 meter langt, 2,08 meter bred og formidable 1,94 meter høy. Det bør også være svært god plass på innsiden av bilen som helt klart også kan betegnes som en SUV, for her er det en akselavstand på 2,95 meter.
Den norske importøren Electric Way kunne i mars melde at denne var på vei til Norge, og selve bilen ble vist fram hjemme i Kina allerede i 2022. Det er Dongfeng som står bak M-Hero-merket, og dette konsernet er en av de fire store statseide bilselskapene som også står bak Voyah-merket som Electric Way importerer.
Nå er M-Hero altså klar for Norge, og det er også åpnet for bestilling.
– Vi har brukt litt lengre tid enn planlagt på å få M-Hero salgsklar i Norge, men endelig er den her og vi gleder oss til å se bilen rulle ut på norske veier, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way.
Dette er en luksuriøs 5-seters helelektrisk 4WD-SUV som er utstyrt med fire elmotor, for skal du sammenlignes med nye Hummer og den oppsiktsvekkende Tesla Cybertruck bør det ikke stå på kreftene.
M-Hero I følger da også opp sitt svært røffe ytre med 800 kW, og det tilsvarer altså 1.088 hestekrefter. Så nei, det skal ikke stå på kreftene.
Tungvekteren har en ganske ok rekkevidde takket være batteripakken, for den oppgitte WLTP-rekkevidden lyder på 450 kilometer.
Prisen er like solid som selve bilen, for denne starter på 1.695.000 kroner. Så det er kanskje greit å skru salgsmålene litt ned.
Men at den kommer til å vekke oppsikt hvor enn den befinner seg er ganske så sikkert, for maken til elbil finnes det ikke.
Sjekk denne:
Les også:
- Dette er verdens mest verdifulle bilmerker
- Toyota med luftig milliard-investering
- Ferrari F80 er en ekstrem hybrid superbil