Over i USA produserer de Polestar 3 som også skal til Europa, og samlebåndene for den litt mer luksuriøse SUV-modellen startet opp i august. Men da handlet det om en elbil med to motorer.
Denne firehjulsdrifteren har også mer enn ok rekkevidde, 632 kilometer, men svenskene har også meldt inn en skikkelig rekkeviddemester ‒ en utgave med kun bakhjulsdrift.
De 74 nye kilometerne kommer fra den samme batteripakken som Dual Motor-varianten har, 111 kWh stort, og åpner også for den samme ladeffekten på maks 250 kW. Det betyr at 10-80 prosent lading går unna på halvtimen.
‒ Med produksjonsstart av vår Polestar 3 i Long range Single motor-variant i USA, kan vi nå begynne å levere modellen direkte til nordamerikanske kunder, sier Michael Lohscheller, CEO i Polestar.
‒ Det nye innstegspunktet for vår flaggskip-SUV gjør Polestar 3 tilgjengelig for enda flere enn tidligere, samtidig som den beholder de dynamiske og luksuriøse kjennetegnene fra våre Dual motor-varianter.
Det er for lengst åpnet for bestilling av Polestar 3 med bakhjulsdrift her i Norge, og prisen er satt til 719.900 kroner ‒ 80.000 mindre enn søsteren med firehjulsdrift.
Siden dette er en elbil made in USA er det jo også litt interessant å se hva den har fått av amerikansk rekkevidde, hvor det er en annen målemetode enn her i Europa.
Les også:
- Renault Master med nok en stor pris
- Stellantis-sjefen trakk seg umiddelbart
- Den danske superbilen Aurora nærmer seg