I fjor høst ble det klart at Opel satser videre på den populære Mokka-modellen som var den første som banet vei for det nye designet kalt Opel Vizor, men oppgraderingene var forbeholdt innsiden.
Blant annet var det et nytt ratt som er flatt nederst og et oppgradert infotainment som løftet modellen et hakk, og her er det også et navigasjonssystem som kan oppdateres trådløst og integrert ChatGPT.
Den oppgraderte utgaven fikk også ytterligere en «detox»-kur, noe som betyr at Opel har litt mer fokus på det essensielle i en bil. Og denne løfter Opel Norge videre, for nå skal det kun tilbys en utstyrslinje ‒ Opel Mokka Electric GS. Så enklere blir det ikke
Importøren sier at denne har det meste av tilgjengelig ekstrautstyr i en teknikkpakke som koster 19.900 kroner, og da er vi dermed på prisen.
Opel Mokka Electric GS har fått en startpris på 333.900 kroner, og dette er ned 25.000 kroner i forhold til den utgående Ultimate-utgaven.
‒ I et tøft marked gleder vi oss til å introdusere en effektiv, moderne og kompakt Mokka Electric i Norge, sier merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen, Reidar Holtedahl.
‒ Opel fortsetter å dyrke sitt moderne, tyske design og sørger for at den fortsatt vil være et attraktivt valg i B-SUV-segmentet.
Den helelektriske utgaven av Mokka er utstyrt med en motor på 115 kW/156 hk og et batteri på 54 kWh, og rekkevidden er opplyst til 403 kilometer.
Det er registrert nærmere 3.000 helelektriske Mokka-biler her i Norge, og Opel har også flere nyheter på gang..
Sent i fjor åpnet de for salg av den litt større Grandland som er laget på Stellantis-plattformen STLA Medium, og denne byr blant annet på 524 kilometer rekkevidde, 550 liter bagasjeplass og 1.200 kilo hengervekt.
Det er også på vei en ny Opel Fromtera som skal presse prisene langt ned på 200.000-tallet, og i likhet med Mokka vil det også komme en utgave kalt Frontera Electric GS.
Så vi kommer til å se mer av den nye Vizor-fronten som nye Mokka banet vei for.
Les også: