Isuzu introduserte D-Max allerede i 2002, og da som en kompakt pickup. I 2011 erstattet den mellomstore varianten denne, og 3. generasjonen ble vist fram i 2019. Isuzu har akkurat avduket en D-Max EV, så det kommer forhåpentlig også en elektrisk variant av pickupen.
At den fortsatt er populær viser den britiske Company Car & Van Awards, for der har D-Max imponerende nok for 4. året på rad plukket opp årets pickup-pris. Dette sa redaktøren av magasinet, Andrew Walker:
Når det gjelder designet har den fått en mer aggressiv grill, en mer muskulær front og nye LED-hovedlykter, og bak er det også moderne LED-baklykter i et unikt trippel-L-mønster som skal gi bilen et friskt og dynamisk uttrykk.
Det er også nye aluminiumsfelger med matt finish som skal gi D-Max et mer stilrent og robust preg.
På innsiden har Isuzu satt inn et nytt infotainment-systemet med en ny skjerm, og det er også et nytt digitalt intstrumentpanel. Nye funksjoner som USB-C-lading skal gjøre tilkoplingen enklere, og det er også trådløs Android Auto og Apple CarPlay og et nytt setedesign.
Det er også en ny kjøremodus, Rough Terrain Mode, som ja, skal forbedre ytelsen i utfordrende terreng. Her justeres motorrespons, girutveksling og firehjulsdrift for å gi optimalt grep og stabilitet på krevende underlag, som snø, og dette skal redusere risikoen for hjulspinn.
Les også:
- Kia vil sette Norges-rekord med sju nye biler i 2025
- Snittprisen på nybilene vi kjøpte i 2024 var godt over 500.000
- Mazda 6e – en lekker elbil fra Mazda