På det store internettet er det noe som kalles meme, en forkortelse av memory, minne, som ofte viser bilder av de gode, gamle dagene. De enklere tidene.
Stadig vekk dukker det opp memes av dashbordet til biler før dagens infotainment banet seg vei, den gang det var noen knapper og brytere som justerte det meste. Disse memene drømmer seg tilbake til den tiden.
Videre viser undersøkelsen at 1 av 3 også syns at det er pinlig å spørre om enkelte ting, som hva som er optimal lading eller hvordan en eventuell app brukes eller utnyttes.
– Mine kolleger i våre bilhus setter stor stolthet i måten vi leverer våre biler på. Vi går gjennom bilens funksjoner på en nøye måte, både når det gjelder selve bilen og det digitale, forklarer kommunikasjonssjefen.
– Men det er klart, spørsmål kan dukke opp når man har kommet i gang og kjørt bilen litt i hverdagen. Da er det så viktig at grunnlaget er godt for kundeforholdet mellom bilforhandler og bilkunde, slik at man kan komme tilbake og spørre om nettopp disse tingene.
- En tredjedel av respondentene bruker aldri de digitale skjermene fordi de ikke vet hvordan de fungerer.
- Omtrent en fjerdedel vet ikke hvordan de skal bruke mobilappen.
- En tredjedel av respondentene har trøbbel med å koble til på en ladestasjon og administrere betaling.
- Omtrent en tredjedel synes det er vanskelig å spørre om hjelp.
- En tredjedel av respondentene oppgir at de fikk god informasjon ved kjøp av bil, men det er fortsatt ting de lurer på.
- Nå er hele Transit-familien elektrifisert
- Sjekkeliste for kjøp av brukt elbil
- Mange premierer på svensk elbilmesse