- Annonse -
HjemNyheterIngen av disse bilene til 60 mill. er like

Ingen av disse bilene til 60 mill. er like

Barns fotavtrykk, krystall i dashbordet eller navnet til kjæresten i døra? Ingenting er umulig, spesielt når det kommer til svindyre biler fra Bugatti.

For tiden bygger Bugatti noen av de aller dyreste serieproduserte bilene verden noen gang har sett, nemlig den eksklusive Divo som kun skal lages i 40 eksemplarer.

- Annonse -

Mer enn det har de ikke tid til, for kun kundenes valg av ekstrautstyr, farger og interiør kan ta opp mot ni måneder å få ferdig. Da sier det seg selv at det tar tid å bygge en Divo.

De aller, aller fleste av oss kan bare drømme om å eie en Divo, og det gjelder også de med milliarder av kroner på kontoen. For det hjelper svært så lite å ha 60 millioner kroner, som du minst trenger for å kvittere ut superbilen. Du må også eie en Bugatti fra før av, og stå på kundelisten til det franske merket.

Om du eier en Chiron og har vært hyggelig når du har vært på besøk hos produsenten i Molsheim, så ja, da har du kanskje en mulighet til å sikre deg en Divo.

Eller hadde, for de 40 eksemplarene er for lengst bortbestilt.

- Annonse -

Bugatti har brukt to år på produksjonen, og nå nærmer den første bilen seg levering. Og det blir en unik Divo, akkurat som de 39 andre også kommer til å bli.

For Bugatti satser faktisk så mye på individualisering av bilene at de har satt av et team på 15 personer bare til dette formålet.

Disse skal bistå kommende eiere til å sette sammen sin helt unike bil, og så lenge det ikke går utover sikkerheten og logoen(!) så innfrir de stort sett alle ønsker.

‒ Dette gjør hver Divo til en unik bil, sier Laure Beneteau.

- Annonse -

Dette er en person svært mange Bugatti-eiere kjenner.

37-åringen har nemlig bistått 400 Veyron-eiere og 300 Chiron-eiere som har fått muligheten til å designe sin egen versjon, og har siden 2018 hjulpet kommende Divo-eiere på vei mot sine drømmebiler.

‒ Vi følger dem når de velger bilene. Men det er ikke alt vi gjør. De kan dele drømmen med oss. Uansett ønske som gjør en Bugatti unik, vi jobber for å få det i oppfylt.

Det er selvsagt et uendelig med valg som en Divo-eier kan gjøre, og bare det å finne rett utvendig farge kan være litt av en utfordring. Bugatti tilbyr nemlig alle fargene som finnes, og det er som vi skjønner mange.

Faktisk er prosessen med å konfigurere bilen så kompleks at Bugatti flyr inn hver eneste eier, og sammen med Beneteau og de andre i teamet samt en designer og ingeniør diskuteres valg og endringer i hele fem timer.

Her er kollegaen Anne Beynat sammen med en kunde som gjør sine valg:

Hver eneste som har bestilt en Divo får bilder av bilen sin hver 14. dag i produksjonsprosessen, og mange bruker også opp mot ni måneder på å bestemme seg for hvordan bilen egentlig skal se ut.

En av de kommende eierne brukte faktisk over ett år på å bestemme seg, så Bugatti-folkene må være usedvanlig tålmodige folk.

Det meste er altså mulig når det kommer til personlige valg, og den franske produsenten ser også klare forskjeller på kundene fra forskjellige regioner.

De i Asia velger uvanlige farger og vil gjerne ha en effektlakk, de i USA og Midtøsten liker iøynefallende og ekstravagante fargekombinasjoner, mens europeerne helst ikke vil stikke seg så mye ut. De går for mer nedtonede farger.

Og selv om disse kundene har alt man kan tenke seg, blir de som et barn på julaften når leveringen til slutt skjer.

Kanskje ikke så rart, for de har jo vært med på å designe sin egen superbil.

Slik som disse:

Les også:

- Annonse -

Flere nyheter

Dette er Ken Blocks nye leketøy, en helelektrisk Audi S1 e-tron quattro. (Fotos: Audi)

Ken Blocks særs spesielle Audi e-tron er klar

Stuntfører Ken Block går elektrisk i en ny serie kalt Electrikhana, og han har litt av en elbil på...
Bilene er i ferd med å vokse ut av dagens parkeringsplasser. (Foto: Bil24)

Bilene vokser ut av parkeringsplassene

Størrelsen på parkeringsplasser tar utgangspunkt i eldre biler, og nå skal regelverket gjennomgås. Resultatet blir mest sannsynlig bredere parkeringsplasser. Bilene...
Dårlige veier kan sette førerassistentene ut av spill. (Fotos: NAF)

Moderne støttesystemer slås ut av dårlige norske veier

På enkelte strekninger er veistandarden så dårlig at den til og med setter de livsviktige førerassistentene i moderne biler...
De første helt førerløse robotaxiene i Kina er nå på plass. (Fotos: Baidu)

Første førerløse robotaxier i Kina

Et lite steg for Baidu, et stort sprang for bilverden? Se video. Mange selskaper og bilprodusenter utvikler selvkjørende biler, og...
Nico Rosberg har fått den aller første kundebilen av Rimac Nevera, kanskje aller verdens råeste serieproduserte bil. (Fotos: Rimac)

Rosberg fikk utlevert første Rimac Nevera

Hva er mer passende enn at en formel 1-verdensmester får det første eksemplaret av kanskje verdens raskeste serieproduserte bil?...
Nio Norge åpner sin andre batteribytte-stasjon i neste uke, og denne befinner seg i Vestby rundt fire mil sør for Oslo. (Fotos: Nio Norge)

Nio åpner sin andre batteribytte-stasjon

Den andre byttestasjonen i Norge, og dermed også i Europa, blir i Vestby rundt fire mil fra Oslo i...
Dette er en helt unik Ford Mustang 1964-modell. (Fotos: Ringbrothers)

En helt ny Ford Mustang 1964-modell

Ringbrothers tar modifisering av eldre biler et hakk lenger enn de fleste, noe denne unike, nye 58-åringen er et...
Porsche har faktisk laget en toppløs Cayenne, men da mener vi også én! (Fotos: Porsche)

Her er den toppløse Porsche Cayenne, men…

Det finnes kun denne ene utgaven, og den kan ikke en gang kjøres på veiene. Porsche tok svært så seriøst...
Ladehybriden Lexus NX byr på mer elektrisk rekkevidde enn det bilmerket selv oppgir. (Fotos: Nybiltester)

Prøvekjørt Lexus NX 450h+ F Sport S

Den ladbare hybriden NX 450h+ går langt elektrisk, den har lavt forbruk på langtur og er svært komfortabel å...
Mercedes har den viktigste historien i bilindustrien, og viser deler av den fram. (Fotos: Mercedes)

Historien bak disse viktige Mercedes-bilene

Fra bilverdens aller første automobil til den berømte Mercedes-Benz SSKL Avus racerbilen. Les historien om noen særs viktige historiske...
Aksel Lund Svindal debuterer i rallycross, og det gjør han i selveste Hell. (Fotos: Red Bull)

Svindal med en helsikes rallycross-debut

Aksel Lund Svindal byttet først ut alpinskiene med asfaltracing. Neste utfordring blir rallycross, og det under selveste Hell-runden. Se...
Ferrari Testa Rossa J er en 75 prosent elektrisk replika av bilen som herjet på racerbanene på slutten av 1950-tallet. (Fotos: The Little Car Company)

Verdens kuleste elbil for junioren?

En 75 prosent stor Ferrari 250 Testa Rossa som når 80 km/t? Ja, takk. Det gjelder alltid å overgå seg...
Rekkverk er viktige for trafikksikkerheten, men de kan også være potensielle farer om de ikke er montert riktig. (Fotos: Trafikksikkerhetsforeningen)

Feilmontert rekkverk er livsfarlig

Dybdeanalyser viser at feil og mangler ved rekkverk er vurdert til å ha medvirket til skadeomfanget i hele 16...
Bacalar er Bentleys mest eksklusive modell i moderne historie. (Fotos: Bentley)

Ultra-eksklusive Bentley Bacalar snart i mål

Bentleys aller mest eksklusive modell i moderne historie er snart i mål, og det setter et dusin kunder sikkert...
100.000 robotklippere skal «synge» bursdagssangen til en ensom robot langt oppe i himmelen. (Fotos: Husqvarna)

100.000 robotklippere skal «synge» bursdagssangen

Verdens mest ensomme robot skal feires med et svært så uvanlig kor. Se video. «Et lite steg for mennesket, et...

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst legg inn din kommentar!
Vennligst skriv navnet ditt her