Når internasjonale biljournalister får sitt første møte med Mercedes EQC blir det i Oslo.
Lille Norge har gjort seg internasjonalt bemerket for sin satsing på elbiler, noe som blant annet har ført til at flere produsenter har lagt sine lanseringer til Norge. Det er godt nytt for norske forbrukere, som nå har blitt vant til å måtte stå i til dels store køer for nye elbilmodeller.
														
																																									Nå hjelper det på at det sakte men sikkert kommer nye elbilmodeller til, og EQC er et eksempel på dette.
														
																																									Bilen kommer med et 80 kWh batteri og har en rekkevidde på over 400 kilometer, mens ladekapasiteten er på 110 kW.
														
																																									Det er godt nytt for norske forbrukere, som nå har blitt vant til å måtte stå i til dels store køer for nye elbilmodeller.
														
																																									Nå hjelper det på at det sakte men sikkert kommer nye elbilmodeller til, og EQC er et eksempel på dette.
														
																																									Bilen kommer med et 80 kWh batteri og har en rekkevidde på over 400 kilometer, mens ladekapasiteten er på 110 kW.
														
													
																											 Elbilen har vært testet gjennom hele fjoråret, og nå nærmer den seg endelig forhandlerne.
														
																																									‒ Vi forventer å ha prisene klare i andre kvartal i år, med planlagt lansering til sommeren. I mellomtiden kan vi forsikre alle potensielle kunder om at vi gjør alt i vår makt for å sikre Norge så mange biler som mulig, understreker Myhre.
														
																																									Elbilen har vært testet gjennom hele fjoråret, og nå nærmer den seg endelig forhandlerne.
														
																																									‒ Vi forventer å ha prisene klare i andre kvartal i år, med planlagt lansering til sommeren. I mellomtiden kan vi forsikre alle potensielle kunder om at vi gjør alt i vår makt for å sikre Norge så mange biler som mulig, understreker Myhre.
														
													
																											- Les også: Her er elbilen Mercedes EQC
- Les også: Bekymret for elbil-trend
- Les også: Nå blir det kortere ventelister for elbiler
 
																					
																							
														
													 
                             
                             
                            