En bakhjulstrukket kabriolet med 610 hk

Lamborghini viser nå fram sin niende modell, og det er intet mindre enn et toppløst beist. Et bakhjulstrukket, vakkert beist.


Den italienske oksen har kun tre grunnmodeller å by på, men
to av dem kommer i flere versjoner.

Unntaket er Urus, den ultimate SUV-modellen, som de
foreløpig kun har nøyd seg med en basisversjon av.

Men går vi over på Aventador finner vi fire forskjellige
utgaver, Aventador SVJ og SVJ Roadster, og Aventador S og S Roadster.

Huracán-familien består også av fire familiemedlemmer, for Huracán
Evo, Evo RWD og Evo Spyder har nå fått selskap av Huracán Evo RWD Spyder.

Den siste er det aller ferskeste medlemmet, og er akkurat
lansert.

Som vi skjønner av navnet er dette en bakhjulstrukket
versjon av Huracán Evo Spyder, og bør by på usedvanlig mye moro for de som
sitter bak rattet.

Og linjene er jo heller ikke de aller verste:

Lamborghini har selvsagt tatt de samme grepene, brukt de
samme materialene og satt inn den samme teknologien som søsteren Huracán Evo Spyder
har, men det som virkelig skiller de to er drivverket.

Evo Spyder ble lansert for i februar 2019, og denne kommer
med firehjulstrekk og en V10 som huser 640 hester, eller skal vi si okser?
Dreiemomentet er på 600 Nm, og det toppløse fartsmonsteret klarer 0-100 på 3,1
sekunder og kan kjøres i solide 325 km/t.

Men skal man virkelig ha det gøy i en Huracán Evo Spyder tilbyr
Lamborghini nå også en RWD-versjon, og denne har 610 hk og 560 Nm og klarer sprinten
på 3,5 sekunder. I Evo RWD Spyder kan du føne håret i 324 km/t.

Og hvem kunne ikke tenkt seg å sitte i denne bilen en
solfylt sommerdag?

De som virkelig har studert versjonen som kom i 2019 ser at det
også er kosmetiske forskjeller på den og den ferske søsteren, for Evo RWD
Spyder har fått en oppdatert front og bak. Dette inkluderer en ny frontsplitter
med vertikale finner, og en bakstøtfanger med en ny diffuser.

Ellers er det selvsagt mye likt, og toppen forsvinner også
på 17 sekunder og kan tas av i opp mot 50 km/t i den nye Evo RWD Spyder.

Det er lenge siden Lamborghini, eid av Volkswagen-gruppen, ble
moderne som andre produsenter, og på innsiden av den nye kabrioleten finner man
også en berøringsskjerm på 8,4 tommer som åpner for Apple CarPlay samt en rekke
eksklusive materialer som for eksempel Alcantara.

En annen ting som skiller de to søstrene er prisen. For mens
4WD-versjonen starter på drøyt 200.000 euro, er startprisen på RWD drøyt
175.000 euro. Norsk pris er ikke kjent.

Så er drømmen en bakhjulstrukket kabriolet, så har
Lamborghini nå en som kanskje lokker.

Her er flere bilder av Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder:

Les også:

Bildeserie

Les mer om:

Nyheter Superbilene