Før vi tar fatt på det som dette skal handle om, må vi forklare et par ting. Nemlig logoen og selve bilen. Ettore Bugatti grunnla bilmerke tilbake i 1909, og da han hadde klar sin første offisielle bil, Type 13, utstyrte han den også med et ovalt merke laget av metall på radiatorgrillen. Han sto selv bak logoen som hadde rød bakgrunn og hvite bokstaver, inspirert av logoen til sin tidligere arbeidsgiver. Alt skal som kjent være perfekt med en Bugatti, og Ettore la sterke føringer også rundt logoen. Formen skulle dannes ved å kutte en sylinder med en diameter på 45 mm i en vinkel på 30 grader, og slik har det også blitt. Vel, foruten Type 41 Royale fra 1926. Den hadde av alle ting en dansende elefant, en kopi av og hyllest til en skulptur laget av hans avdøde bror Rembrandt. Logoen inneholder også mer eller mindre skjulte «koder». Initialene EB (Ettore Bugatti) står i svart over «Bugatti», og det er 60 røde prikker på en hvit kant. Rød står for kraft og lidenskap, hvit for eleganse og adel, og svart for fortreffelighet og mot. Ifølge legenden symboliserer de 60 prikkene perler eller tråder i en stil som samsvarte med Jugendstil-moten som var populær for rundt 120 år siden. Dagens logo består av 970 sterling sølv, og er ifølge Bugatti viktigere for dem enn noen lettvekts-materialer. Dagens logo lages nå av et tysk selskap som heter Poellath, selvsagt for hånd, og er kalt Macaron. Ettore Bugattis eldste datter het L’Ébé, og det var også et skjult budskap. Navnet består nemlig av EB, akkurat som i det røde Bugatti-merket. Også dagens Bugatti er stolt av L’Ébé ‒ faktisk så mye at de nå har døpt tre biler etter henne. Det nærmer seg slutten for Chiron og Chiron Sport her i Europa, og for å virkelig avslutte med et smell har franskmennene laget en Chiron og to Chiron Sport som bærer L’Ébé-navnet.
