Over i den viktigste tyske racingserien, det åpne tyske mesterskapet kalt DTM, er selvsagt alle de fire litt mer potente tyske merkene på plass ‒ Audi, BMW, Mercedes og Porsche.
Sistnevnte hadde i år tre lag på plass der, og det beste het Manthey som også fikk sammenlagtvinneren i Thomas Preining fra Østerrike. Han avsluttet sesongen perfekt, og vant begge de to løpene Hockenheimring.
Norge er som kjent i ferd med å få flere førere i store racingserier, og navnebror Dennis Hauger er på plass i Formel 2. Et hakk ned finner vi et annet stortalent, Martinius Stenshorne, som ble nummer to i årets europeiske Formel Regional. 17-åringen skal kjøre for Hitech Pulse-Eight neste år.
Dennis Olsen har banet vei for disse, og ble blant annet den første nordmannen til å vinne et løp i DTM-serien. Han ble også kåret til årets bilsportsutøver i Norge i 2017.
Ford Performance Motorsports er selvsagt spente foran den kommende sesongen.
– Sammen med våre partnere hos Multimatic Motorsports og våre første kundeteam Proton Competition og Dinamic GT er vi klare for å møte de beste på verdens mest ikoniske baner. Jeg gleder meg til å komme i gang med Daytona i januar, sier Rushbrook.
Det er også mulig å følge Fords satsting tett, for de har på gang en dokumentarserie kalt «Mustang Endurance». Her får man innblikk i hva som skjer bak kulissene, og kan følge med på hvordan Mustang GT3-teamet, inklusive fabrikkførerne, forbereder seg til det første store løpet i 2024 – Rolex 24 på Daytona.
Og som du kan se på YouTube går ikke alt som planlagt, så får vi se hvordan det går i den femte og siste episoden ‒ selve løpet i Daytona.
En ting kan vi iallfall fastslå allerede ‒ bilen som Dennis Olsen og de åtte andre skal kjøre ser ganske så rå ut:
Les også:
- Norsk politi ser lengselsfullt etter denne
- Langtest av Nissan Qashqai e-Power
- 90 år gammelt mesterverk har fått en ny søster