Ærverdige Cadillac, et merke i GM-gruppen sammen med Chevrolet, GMC og Buick, kom med sin første bil i en tid da mange prøvde å bygge elbiler.
For i bilens barndom var det ikke uvanlig med elbiler, og her er Ferdinand Porsche et godt eksempel. En av de viktigste personene i bilhistorien sto som kjent både bak sportsbilmerket som bærer hans etternavn og selveste Volkswagen Boble, men han startet karrieren med en elbil. Dette blir en SUV som går inn i et segment mellom to andre elbiler, nevnte Lyriq og den kommende Escalade IQ. Sistnevnte ble vist fram tidligere i år, og blir flaggskipet i den elektriske SUV-familien og er planlagt til 2025.
														
																																									Slik ser det kommende flaggskipet ut:
														
																																									Dette blir en SUV som går inn i et segment mellom to andre elbiler, nevnte Lyriq og den kommende Escalade IQ. Sistnevnte ble vist fram tidligere i år, og blir flaggskipet i den elektriske SUV-familien og er planlagt til 2025.
														
																																									Slik ser det kommende flaggskipet ut:
														
																																									 At Cadillac føler at de har dårlig tid viser en annen elbil, for så sent som i forrige måned kunne de vise fram Optiq, som også er en crossover.
														
																																									At Cadillac føler at de har dårlig tid viser en annen elbil, for så sent som i forrige måned kunne de vise fram Optiq, som også er en crossover.
														
													
																											 Den elbilen skal etter planen komme ett år før Vistiq, for en av tingene Cadillac faktisk bekrefter rundt den siste i rekken kommende elbiler er at dette er en 2026-utgave.
														
																																									‒ Vistiq legger til enda en overbevisende elbil til Cadillac-serien, og forsterker vår forpliktelse til en elektrisk framtid, sier John Roth, visepresident for Global Cadillac.
														
																																									‒ Vårt merke har nå en EV-inngang i de fleste luksussegmenter, og tilbyr kundene en rekke valgmuligheter, og Cadillacs elbiler vil dekke de fleste luksus-SUV-segmenter på tvers av kritiske globale markeder i løpet av de neste to årene.
														
																																									Den elbilen skal etter planen komme ett år før Vistiq, for en av tingene Cadillac faktisk bekrefter rundt den siste i rekken kommende elbiler er at dette er en 2026-utgave.
														
																																									‒ Vistiq legger til enda en overbevisende elbil til Cadillac-serien, og forsterker vår forpliktelse til en elektrisk framtid, sier John Roth, visepresident for Global Cadillac.
														
																																									‒ Vårt merke har nå en EV-inngang i de fleste luksussegmenter, og tilbyr kundene en rekke valgmuligheter, og Cadillacs elbiler vil dekke de fleste luksus-SUV-segmenter på tvers av kritiske globale markeder i løpet av de neste to årene.
														
																																									 Men Cadillac tenker ikke utelukkende høyreiste biler, for de har også vist fram et elektrisk flak. Celestiq som skal komme til neste år er intet mindre enn en elektrisk flaggskips-sedan inspirert av de tidligere nevnte V16-bilene ‒ og ikke minst den håndbygde Eldorado Brougham fra 1957.
														
																																									Sjekk denne:
														
																																									Men Cadillac tenker ikke utelukkende høyreiste biler, for de har også vist fram et elektrisk flak. Celestiq som skal komme til neste år er intet mindre enn en elektrisk flaggskips-sedan inspirert av de tidligere nevnte V16-bilene ‒ og ikke minst den håndbygde Eldorado Brougham fra 1957.
														
																																									Sjekk denne:
														
																																									 Og det mest spennende? GM har allerede begynt på sitt comeback her i Europa, og Cadillac Lyriq blir den første bilen som finner tilbake til det gamle kontinentet etter at GM solgte Opel til PSA-gruppen i 2017.
														
																																									Vi forventer at elbilsatsende Cadillac også dukker opp i Norge, og det har også vært sterke indikasjoner på at dette kommer til å skje. Og en Cadillac Lyriq hadde jo passet fint på norske veier også, eller?
														
																																									Og det mest spennende? GM har allerede begynt på sitt comeback her i Europa, og Cadillac Lyriq blir den første bilen som finner tilbake til det gamle kontinentet etter at GM solgte Opel til PSA-gruppen i 2017.
														
																																									Vi forventer at elbilsatsende Cadillac også dukker opp i Norge, og det har også vært sterke indikasjoner på at dette kommer til å skje. Og en Cadillac Lyriq hadde jo passet fint på norske veier også, eller?
														
																																									 Les også:
														
																																									Les også:
- Stor importør spår nedgang i nybilsalget
- Dette er årets beste bilkjøp
- Nytt samarbeid skal gi flere hurtigladere i byene
 
                             
                             
                            