Folkemerket gir virkelig gass rundt det elektriske flaggskipet ID.7, så her gjelder det å henge med i svingene. Først kom den «vanlige» ID.7, og deretter dukket det opp en ID.7 Tourer, en stasjonsvogn.
Så ga de gass med en ID.7 GTX, en litt mer utstyrt utgave tilgjengelig både som fastback og stasjonsvogn.
Som Pro-versjonene kommer også Pro S som både fastback og stasjonsvogn, og kobler det 86 kWh (91 kWh brutto) store batteriet til bakhjulsdrift. Dermed brytes 700-grensen.
En Volkswagen ID.7 Pro S fastback kan skilte med 705 kilometer, mens Tourer-utgaven tar de elektriske stasjonsvognene ut av rekkeviddeangsten med hyggelige 686 kilometer.
Og i jaget på enda mer rekkevidde gjør at Volkswagen, så sammen med de nye GTX-versjonene åpnes det snart for salg av Pro S-utgavene.
‒ Jeg vil derfor anbefale alle våre kunder å besøke sin nærmeste Volkswagen-forhandler for å ta ID.7 i nærmere øyesyn, og finne den riktige utstyrsvarianten for seg, sier Kværn.
- Etterlyser tiltak for å få fart på el-varebiler
- Hispano Suiza viser sin tredje elektriske superbil
- Tilgriset rasteplass? Slik melder du fra