Norges nest mest populære nybil i 2025 heter Toyota bZ4X, og det japanske merket gjør sitt for at den skal holde den posisjonen ut året.
I sommer kastet de seg over det som kanskje er de to aller viktigste tingene for en elbil foruten prisen, nemlig rekkevidde og ladefart.
Mer eksakt var det duket for et nytt batteri på 73,1 kWh, og dette strekker den oppgitte rekkevidden ut til 569 kilometer, opp 66 kilometer. AWD-utgaven har nå en WLTP-rekkevidde på 516 kilometer.
Når det kommer til lading er nye bZ4X utstyrt med forvarming som skal gi opp mot maks ladeeffekt også i minusgrader, den kan lade med 150 kW og hjemmelade-effekten lyder på 22 kW for Executive-utgaven.
Det er gode nyheter, spesielt i kalde Norge, men Toyota har mer på lager.

For nå melder de om et oppgradert interiør, og her har Toyota et mål om å skape en kupé som er både komfortabel, romslig og teknologisk avansert. Nyhetene inkluderer designet, materialvalget og funksjonalitet.
Foran er det et redesignet dashbord og en senket midtkonsoll som skal gi en mer luftig følelse, og et stort panoramaglasstak sørger for mye dagslys og skal forsterke romfølelsen. I tillegg er blanke overflater byttet ut med matt lakk.
Det er en ny 14-tommers multimedieskjerm, og i tillegg åpner nye bZ4X for ting som digital nøkkel, trådløs lading for to telefoner, støtte for stemmestyring og sanntidsdata. Det er også USB-C-ladere bak som åpner for tilkobling.
Videre kan Toyota meldte at det er et nytt klimaanlegg som skal gi raskere oppvarming og som bruker 30 prosent mindre energi, og på de litt dyrere utstyrsnivåene er det også strålevarme til ben og føtter, stemningsbelysningen med 64 farger og en varsling om trafikk når man åpner døren.

Også oppbevaringsrommene er oppdatert med mer plass og smartere tilgang, og Toyota forteller at midtkonsollen nå har plass til større gjenstander, og konsollboksen kan åpnes begge veier. I tillegg er koppholdere og dørlommer tilpasset både store og små flasker.
– Vi har lagt inn mye arbeid i å forbedre interiøret i den nye bZ4X, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.
– Målet har vært å skape en kupé som er komfortabel, romslig og full av smart teknologi – og vi mener resultatet vil begeistre både nye og eksisterende kunder..
Så får årets siste fire måneder vise om Toyota bZ4X klarer å holde unna for spesielt Volkswagen ID.4 og bli årets nest mest populære nybil, for øverst troner Tesla Model Y suverent og har allerede avgjort kampen om å bli årets mest solgte nybil.
Her er flere bilder av nye Toyota bZ4X:
Les også: