Mitsubishi Europa sier selv at den kommende Eclipse Cross kombinerer avansert drivlinjeteknologi, Mitsubishis moderne designspråk, et bredt spekter av førerassistansesystemer og integrerte Google-tjenester for sømløs tilkobling.
Og det bør heller ikke stå på rekkevidden.
– Nye Eclipse Cross tar uttrykket av Mitsubishi Motors-identitet et steg videre, og formidler den samme dynamiske kjøreytelsen i en SUV-pakke med avansert EV-design, samtidig som den gir en følelse av beskyttelse for fører og passasjerer, sier Ryosuke Matsuoka, General Manager ved Mitsubishi Motors Europe Design.
– For å nå våre mål skapte vi konseptet «Smart Armour», som kombinerer avansert og sofistikert EV-design med et uttrykk av trygghet, sikkerhet og robusthet.
Eclipse Cross er satt sammen på CMF-EV-plattformen, og blir tilgjengelig i to batteriversjoner. Først et long-range 87 kWh-batteri med over 600 kilometer rekkevidde, og i midten av neste år en mid-range versjon.
Stadig flere nye elbiler baserer seg på Google-tjenester, og Eclipse Cross er intet unntak. Her er det blant annet Google Maps, Google Play og Google Assistant på en 12,3 tommers infotainmentskjerm, og det er også trådløs Android Auto, Apple CarPlay og et Harman & Kardon lydsystem med 410 W og 10 kanaler.
Via appen er det også fjernstyring av funksjoner som forvarming og lading, mens OTA-oppdateringer holder bilen oppdatert og Connected Driving Pack skal forbedre semi-autonom kjøring med sanntidsdata.
Les også:
- Innspurten for viktige Cayenne Electric i gang
- Ny T-Roc, og nei, den får ikke du kjøpt
- Lanserer Norges rimeligste varebil