Nå høres det kanskje ikke som at det er en så stort forskjell på Chiron og framtidens Tourbillon, ettersom den ene har W16 og den andre V16. Men Tourbillon er et kvantesprang, og denne hybriden byr på den første nye kraftenheten fra det franske merket på 20 år.
Men først venter Bolide og Mistral, og sistnevnte har for sikkerhets skyld W16 før navnet. Og denne er litt spesiell selv i Bugatti-målestokk, for dette blir den første åpne bilen som forlater Molsheim siden 2015.
I tillegg skal superbilen tilbakelegge 5.000 kilometer på bane, og når alt av veitester er unnagjort har protypen tilbakelagt 40.000 kilometer ‒ faktisk mer enn de fleste av de knapt 1.200 Bugattiene som ruller rundt om i verden i dag.
På banen kan også toppfarten testes, noe som blir litt mer spennende enn normalt ettersom det er en toppløs utgave. Målet er å finne balansen slik at den lar seg kjøre i over 420 kilometer på en trygg måte. Ja, 420 km/t.
Les også:
- Ikke glem dette før bilferien
- Åpner salget av VW ID.7 stasjonsvogn med firehjulsdrift
- Tidenes sterkeste Bentley råkjørte i Norge