Mercedes-Maybach løfter altså de aller mest eksklusive bilene til stjernemerket ett hakk, så dette er det aller beste det tyske merket byr på. Og nå kommer det altså en svært så sportslig kabriolet.
I tillegg til å være den sportsligste bilen noensinne fra Maybach brøyter også Monogram-utgavene vei for en sammenhengende kombinasjon av farger og materialer både utvendig og innvendig med Maybach-mønsteret som det bindende designelement.
De litt mer spesielle aksentene finnes overalt på bilene, foran og bak, innvendig og utvendig, og Mercedes-Maybach kliner like godt til med to utgaver fra start av.
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series Red Ambience har en kombinasjon av to farger, en svart metallic og hovedfargen granat red metallic.
Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series White Ambience kombinerer det svarte med hovedfargen opalitt white magno.
Mercedes har også en forklaring på de to spesialfargene. De skal uttrykke sensualitet, skjønnhet og letthet, noe som også skal vise til både filosofien og kjøreopplevelsen til den nye modellen.
De som er så heldige og kan klyve inn i denne kan sette seg i en bil med eksklusivt nappaskinn i hvit krystall og dekordeler i skinnende sølvkrom.
‒ Kundene våre elsker noe spesielt, sier Daniel Lescow, leder for Mercedes-Maybach.
‒ Mercedes-Maybach SL Monogram Series legger til en sporty 2-seter til modellfamilien vår for den ultimate friluftsgleden. Den kombinerer en dynamisk kjøreopplevelse med alt som kjennetegner en Mercedes-Maybach ‒ utmerket håndverk, utsøkte designdetaljer og fine materialer.
Kundene har selvsagt et lite hav av valg som kan gjøre akkurat deres bil enda mer unik, og vi antar at kravstore kunder ikke nøyer seg med en standardutgave ‒ som jo hadde vært mer enn godt nok for oss vanlig dødelige.
Se for øvrig bildene helt nederst, for da vil du raskt konkludere med at dette er en ganske så spesiell og eksklusiv bil.
Dette er altså den mest sportslig Maybach til nå, så dermed bør denne SL 680-utgaven også by på noe litt mer spesielt når det kommer til kjøreegenskapene.
Som vanlig har de jobbet hardt med både kjørekomfort og akustisk komfort, og sistnevnte har blant annet fått seg et løft via et støyoptimalisert eksosanlegg, en omfattende isolasjons- og absorpsjonspakke samt et komfortorientert fjæringsoppsett og myke motorfester.
I motorrommet er det en 4-liters biturbomotor med 430 kW/585 hk koblet mot en 9G-Tronic automatkasse som er tunet for å gi en ekstremt dynamisk kjøreglede som Maybach jo er kjent for. Dreiemomentet lyder på 800 Nm.
Monogram-serien kan også lokke med den fullt variable 4Matic+ firehjulsdrift og bakakselstyring som blant annet åpner for snusirkel på 12,35 meter, så her er det meste på plass allerede som standard.
Så hva klarer den mest sportslige i familien?
Jo, den 4,71 meter lange kabrioleten når 100 km/t på 4,1 sekunder, mens toppfarten er satt til 260 km/t. Foreløpig tall viser for øvrig et forbruk på 1,37 liter på mila.
Så veldig praktiske er jo ikke kabrioleter som har et tak som skal inn i bagasjerommet, og Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series kan tilby 213-240 liter bakerst.
Mercedes-Maybach timer denne perfekt inn til neste sommer, for Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series skal være klar til våren. Og nei, prisen er enn så lenge ikke kjent.
Les også: