Novitec har kastet seg over Lamborghini Huracán Tecnica, og resultatet er ganske så spektakulært. (Fotos: Novitec)

Slik kan en Lambo Huracán Tecnica se ut

Novitec har vært på ferde igjen, og denne gang har de kastet seg over en ganske så spinnvill sportsbil.


Det som skiller Novitec fra andre selskaper som bygger om biler, er at denne gjengen ikke bryr seg så veldig mye om de litt mer vanlige bilene. De plukker nemlig fra øverste hylle, og på denne hører Lamborghini helt klart hjemme.

I fjor kastet de seg over en Lamborghini Huracán STO, og nå følger de opp med Tecnica-utgaven av denne orkanen av en sportsbil. For ja, Huracán er spansk for nettopp det.

Arvtakeren til Gallardo kommer i tillegg i diverse Evo-utgaver, og ikke minst har Lamborghini på gang en litt mer rallyinspirert utgave kalt Sterrato ‒ det er italiensk for grusvei.

Den er dog altfor ny til at Novitec har fått tak i en slik, men en Tecnica har vært tilgjengelig en periode nå. Dette er en utgave som fokuserer ekstra mye på kjøreglede, og befinner seg en plass i mellom Evo RWD og STO.

Novitec er helt sikkert fornøyd med kjøreegenskapene til Tecnica, men mener åpenbart at det også finnes forbedringspotensiale. Og har benyttet seg av muligheten, og gjort bilen enda mer spektakulær.

Utvendig er det lett å se, for bilen er kledd med nakne karbonkomponenter og helt nye hjul fra Vossen på 20- og 21 tommer skreddersydde til hjulbuene. Og ja, det er mulig å få felgene med en senterbolt ‒ akkurat som ekte racerbiler.

Dekkene er for øvrig på 245/30 ZR 20 foran og 325/25 ZR 21 bak.

Når det kommer til kjøreegenskaper har de også montert på nye sportsfjærer som er høydejusterbar, og dette senker bile med opptil 35 millimeter. Fjæringen har utrolige 14 valgbare posisjoner, så her bør det være mulig å stille bilen inn for de aller fleste underlag.

Kanskje litt overraskende, men fornuftig nok, har de dog holdt fingrene unna V10-motoren. Den har i utgangspunktet 640 hk, og det er selv Novitec fornøyd med.

Men det er dog et nytt eksosanlegg, og denne er bokstavelig talt gullbelagt som åpner for å lede varmen enda mer effektivt. Dette er tilgjengelig både med og uten aktiv lydstyring, og ja, enderøret er selvsagt fortsatt sekskantet ‒ for noen ting tuller man ikke med.

Tyskerne byr selvsagt også på nær sagt all slags utvendige farger, og til tross for at bilen originalt er klistret til asfalten har også Novitec gitt den noen nye komponenter som sørger for enda bedre aerodynamikk.

Her er det nye paneler, luftinntak og selv karbondeksler til sidespeilene, og alle de utvendige endringene skal gi bilen en enda lavere visuell holdning. Den ser altså hakket råere ut.

Ekte tunere tilbyr selvsagt en masse oppdateringer også for innsiden, og Novitec kan lokke med en masse oppgraderinger som inkluderer både skinn og Alcantara.

Så om mot formodning en vanlig Lamborghini Huracán Tecnica ikke er godt nok, så har altså de tyske tunerne over hos Novitec løsningen.

For resultatet alle endringene de har gjort er en enda hissigere orkan av en sportsbil, noe du selv kan se av bildene under.

Les også:

Les mer om:

Nyheter Superbilene