Det som skiller Novitec fra andre selskaper som bygger om biler, er at denne gjengen ikke bryr seg så veldig mye om de litt mer vanlige bilene. De plukker nemlig fra øverste hylle, og på denne hører Lamborghini helt klart hjemme. I fjor kastet de seg over en Lamborghini Huracán STO, og nå følger de opp med Tecnica-utgaven av denne orkanen av en sportsbil. For ja, Huracán er spansk for nettopp det. Arvtakeren til Gallardo kommer i tillegg i diverse Evo-utgaver, og ikke minst har Lamborghini på gang en litt mer rallyinspirert utgave kalt Sterrato ‒ det er italiensk for grusvei. Den er dog altfor ny til at Novitec har fått tak i en slik, men en Tecnica har vært tilgjengelig en periode nå. Dette er en utgave som fokuserer ekstra mye på kjøreglede, og befinner seg en plass i mellom Evo RWD og STO. Novitec er helt sikkert fornøyd med kjøreegenskapene til Tecnica, men mener åpenbart at det også finnes forbedringspotensiale. Og har benyttet seg av muligheten, og gjort bilen enda mer spektakulær. Utvendig er det lett å se, for bilen er kledd med nakne karbonkomponenter og helt nye hjul fra Vossen på 20- og 21 tommer skreddersydde til hjulbuene. Og ja, det er mulig å få felgene med en senterbolt ‒ akkurat som ekte racerbiler. Dekkene er for øvrig på 245/30 ZR 20 foran og 325/25 ZR 21 bak. Når det kommer til kjøreegenskaper har de også montert på nye sportsfjærer som er høydejusterbar, og dette senker bile med opptil 35 millimeter. Fjæringen har utrolige 14 valgbare posisjoner, så her bør det være mulig å stille bilen inn for de aller fleste underlag. Kanskje litt overraskende, men fornuftig nok, har de dog holdt fingrene unna V10-motoren. Den har i utgangspunktet 640 hk, og det er selv Novitec fornøyd med.
