Som du kan se av bildet er nå JAC e-JS4 tilgjengelig med hengerfeste. (Fotos: RSA)

Rimelige JAC e-JS4 får nå hengerfeste

De kryr ikke av elektriske SUV-modeller til under 300.000 kroner. Og iallfall ikke med hengefeste. Nå huker JAC e-JS4 av begge boksene.


Da kinesiske JAC tok steget til Europa og Norge for et drøyt år siden, var de nok litt vel optimistisk rundt prisen på den første bilen, SUV-modellen JAC e-JS4.

Så i fjor høst fikk den et skikkelig prisfall og gikk fra 374.900 kroner til 299.900, og på toppen inkluderte det er også en utstyrspakke kalt Nordic Edition tidligere priset til 36.000 kroner.

Tar man med denne falt altså prisen med godt over 100.000 kroner, og det for en bil som i utgangspunktet var relativt rimelig.  

Dermed bør man få ganske mye elbil for pengene, og spesielt når bilen også kan fås med noe svært viktig her i Norden ‒ hengerfeste.

For nå er det mulig å bestille JAC e-JS4 med en krok bakerst, og elbilen kan dermed trekke 1.200 kilo.

‒ Vi er glade for å kunne tilby hengerfeste på JAC e-JS4, noe vi vet er av stor betydning i det norske markedet, sier Lars Havre, salgssjef i JAC Norge.

‒ Med en imponerende hengervekt på opptil 1.200 kilo vil JAC e-JS4 enda bedre imøtekomme norske forbrukeres behov.

Fortsett lyder startprisen for JAC e-JS4 på 299.900 kroner inkludert Nordic Edition, og den norske importøren sier at JAC er blant elbilene på det norske markedet som gir mest hengervekt per krone.

Og det er flere gode nyheter. De som allerede eier en JAC e-JS4 kan få ettermontert hengerfeste, og de kan kontakte sin lokale forhandler om de ønsker det.

JAC Motors er et litt eldre kinesisk merke som ble etablert tilbake i 1964, noe som betyr at de runder 60 år i år. De startet med lastebiler, men utvikler i dag personbiler, nyttekjøretøy, motorer og elektriske drivlinjer, og samarbeider med kjente selskaper som Volkswagen-gruppen, Nio og Huawei.

Den første elbilen her i Norge, JAC e-JS4, er en kompakt SUV på 4,41 meter, har et 65,7 kWh stort batteri som gir en WLTP-rekkevidde på 433 kilometer og en oppgitt hurtiglading fra 30-80 prosent på 45 minutter. Så nei, den lader ikke spesielt hurtig.

Bilen kommer også med varmepumpe og fem seter, og er blant annet utstyrt med en 10,25-tommers berøringsskjerm, et elektrisk panorama soltak, 360-graders kamera og Apple CarPlay/Android Auto.

Helt bakerst åpner bagasjerommet for 450 liter, og er ikke det nok kan du alltids hekte på en tilhenger.

For som bildet under viser er JAC e-JS4 tilgjengelig med et hengerfeste:

Les også:

Debatt

Les mer om:

Elbil Jac JAC -JS4