Noen som ikke blir arbeidsledige med det første er de som hever lønn hos Polestar. For det unge svenske merket har en voldsom elektrisk satsting på gang.
Den første elbilen er som kjent Polestar 2 og var klar i 2019, mens SUV-modellen Polestar 3 ble lansert i fjor. Neste ut er også en SUV, den mer sportslige Polestar 4, mens Polestar 5 er en 4-dørs GT og Polestar 6 er intet mindre enn en roadster ‒ de to siste er heller ikke voldsomt langt unna, ifølge Polestar selv.
Som det hør og bør hadde den første produksjonsbilen som rullet ut av samlebåndet til Geely-fabrikken i kinesiske Hangzhou fargen Snow, og selvsagt med signaturdetaljer i Swedish gold hentet fra Performance-pakken. Såpass nordisk må det vel være for denne historiske bilen.
Dette er faktisk den første Polestar-modellen som produseres ved fabrikken, som er ganske så bærekraftig med både fornybar energi og mange andre smarte løsninger.
‒ Den første Polestar 4 som ruller av samlebåndet i dag, er en kulminasjon av hardt arbeid fra utallige kolleger og partnere. Polestar 4 skiller seg ut med sitt design og sine ytelser, og er en SUV-coupé som er verdt å legge merke til på mange måter, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar.
‒ Dette er første Polestar med et virtuelt bakvindu, og digitalt bakspeil som er i aller øverste klasse. Denne bilen spiller dessuten en svært viktig rolle i vår voksende portefølje av eksklusive elbiler med høye ytelser. Og viser verdien av vår diversifiserte og mindre kapitalkrevende tilnærming, der vi drar nytte av utvikling- og produksjonskompetansen til vår partner og hovedaksjonær.
Les også: