MG var blant de som var mest uheldige med timingen blant
bilmerkene, for i februar var de klare for de norske veiene med elbilen MG ZS
EV. Bare uker etterpå slo korona-viruset knock-out på det meste,
også bilsalget verden over.
rapporterer om et salg på rundt 500 biler. I mai var bilen den sjette meste
solgte elbilmodellen, så nordmenn har tatt imot det britiske merket med åpne
armer. Med en stadig økende interesse kommer også tilbakemeldingene, for heller ikke ZS EV er en perfekt bil. Men de prøver iallfall å være det. For MG har tatt disse svært så seriøst, og har allerede klar
en programvare-oppdatering som fikser en del av det både bileierne og
biljournalistene har reagert negativt på. Det er spesielt en ting som mange har reagert på, og det er
antall varsler bilen har kommet med. Disse har skapt både frustrasjon og
irritasjon, og nå demper MG dette varsel-nivået. Eierne av den helelektriske SUV-modellen må inn på et verksted for få oppdateringen, men det er verd å bruke en time på dette. Eierne må selvsagt ikke betale noe for oppdateringen. Dette er blant forberedningene som MG nevner:
- Utetemperatur-måler blir synlig på infotainment-skjermen
- Fjernlys-assistenten har fått av/på bryter i
«vehicle settings» - Minnet til musikknivået er forbedret
- LDW/LKA/MG pilot-varsel er forbedret
- Hastighetsvarsel forbedret
- Kjørelengde vises alltid i displayet
- Nøkkelpåminnelse forbedret
at MG er fornøyd. De jobber videre med andre feil og forberedninger, og til
høsten skal de har også ha klar en viktig oppdatering inn mot vinterkulden. Denne skal gjøre at bilen får bedre hurtiglading under kalde
forhold, noe som selvsagt er spesielt viktig for norske kunder. ‒ Vi er meget fornøyde med at fabrikken kommer med disse
viktige programvare- oppdateringene som skaper fornøyde MG-kunder, sier daglig
leder Jan Kåre Holmedal hos den norske MG-importøren. Les også:
- Har starter byggingen av verdens mest berømte bil
- Har ikke gitt opp årets Oslo Motor Show
- Tetter det siste norske ladehullet