Karma har litt av en kulturell bakgrunn. Merket stammer fra danske Henrik Fiskers mislykkede forsøk på å etablere et nytt bilmerke, og et kinesisk selskap kjøpte opp konkursboet etter den feilslåtte satsingen for noen år siden.
utvikle modellen Revero GT, etterfølgeren til Revero. Dette er en utvidet hybrid med en 3-sylindret BMW-motor skal
virke som en generator for det elektriske drivverket. Bilen har en ren elektrisk rekkevidde på 128 kilometer, og settes forbrenningsmotoren i arbeid går denne opp til solide 580 kilometer. Karma understreker at 3-sylinderen ikke skal på jobb før bilen runder 40 km/t, så inne i bysentrene er den helt utslippsfri.

4,5 sekunder. Og vi snakker altså om en mer luksuriøs modell, og ikke en ren
sportsbil. Men planen er rene elbiler.

på gang tar de nå skikkelig sats. Karma sikter seg inn på alle fem kontinentene, og har allerede
åpnet en rekke forhandlere i USA, og annonsert nye forhandlere både i
Sentral-Amerika, Nederland og Frankrike. Nå står Skandinavia for tur.
stå sørge for at Karma får fotfeste i Sverige, og disse importerer og selger
fra før av litt mer eksklusive biler og båter. Men svenskene må til å begynne med nøye seg med en modell
Karma allerede har tatt ut av produksjon, nemlig den originale Revero. Dette er også en hybrid, og Callisma får et svært begrenset opplag av denne modellen som skal markere merkets ankomst «hjem» til Skandinavia. Men i 2021 skal Karma starte på sitt helelektriske eventyr, og de lover mange nye modeller basert på en ny global elbil-plattform de utvikler som også skal til Sverige og resten av verden. Og innen den tid har kanskje også Norge fått (god) Karma? Les også: