Ferrari er ikke akkurat som andre bilprodusenter. På samme dag som McLaren avslørte at de har en ny hyperbil på gang, kom også nyheten om en ny Ferrari-modell. McLaren gjorde som de fleste andre produsenter som skal
feire en ny modell, nemlig med en syk lang pressemelding. Mer eksakt en
avhandling på over 4.000 ord og 10 sider fulle av informasjon, tall,
beskrivelser og selvsagt den sedvanlige selvskryten.
skrytet, for de kaller bilen for det gode liv (Dolce Vita) og seg selv for et
italiensk ikon. De har også fått presset inn i de 185 ordene at de har verdens beste
motor, og at de aldri har vært bedre enn de er akkurat nå. Så selv om de er fåmælt, så kan de jaggu male beskrivelser
de og. Og strengt tatt må man jo det når det er snakk om en Ferrari-modell. Så hva heter den nye modellen? Sjekk dette bildet, og legg merke til fontenen og trappen. Du vet kanskje hvor dette er? Ja, bildet er tatt foran den spanske trappen i Roma, og byen har nå skjenket den nye Ferrari-modellen navnet sitt.
høyeste grad motorer også. De har nemlig en som har vunnet «årets motor» de fire siste
årene, en turboladet 3.9-liters V8 med rundt 600 hestekrefter. Denne har de selvsagt brukt i Roma også, og her byr den på 611
hk ved 7.500 r/min. Kreftene sendes til hjulene via en 8-trinns DCT-kasse som ble introdusert i den imponerende SF90 Stradale.
på sprintdistansen. 0-200 km/t går på 9,3 sekunder, mens toppfarten er satt til
rundt 320 km/t. Vi vet ikke noe om innsiden foruten de vi kan se ut av det ene bildet som finnes av den, og den er moderne med et skikkelig sportsratt, digitale instrumenter og en liten skjerm i midtkonsellen. Sjekk selv og dra dine egne konklusjoner. Dette er stort sett det vi vet om Ferrari Roma, ettersom italienerne heller bruker tiden på å lage biler enn å snakke om dem. Og det har resultert i et ras av modeller bare i 2019. Ferrari SF90 Stradale, Ferrari F8 Spider, Ferrari F8 Tributo,
Ferrari 812 GTS og nå altså Ferrari Roma. Så ja, bare hold pressemeldingene korte, Ferrari! Les også: