En bilprodusent som ikke lar seg rive med og lager et utall
modeller er våre venner fra Japan. Skal du kjøpe deg en ny Mitsubishi og går
inn på den norske hjemmesiden, er det faktisk bare tre valg. Det ene er i-Miev, denne lille elbilen som også kommer under
navnene Peugeot iOn og Citroën C-Zero. Jepp, de tre er stort sett den samme
bilen.
generasjon. Og den tredje er selvsagt den populære ladbare SUV-modellen Outlander
PHEV. Nå har de også andre modeller som ikke selges i Norge, slik
som Pajero, ASX, Eclipse og Mirage, så noen modeller har de selvsagt. Og de er også glade i konsepter. Vi husker godt den ferske Mitsubishi Engelberg Tourer, og
det sveitsiske alpenavnet avslører at dette er en SUV ment for vinterlige forhold.
Den hadde vel passet perfekt i Norge? De som har en godt trimmet hjerne husker også e-Evolution
Concept, en veldig teknologisk elektrisk bil vist fram under Tokyo Motor Show i
2017. I oktober er det klart for en ny bilutstilling i hjemlandet,
denne gang det 46. Tokyo Motor Show, og Mitsubishi har med seg et nytt konsept
de skal vise fram.
ting som ikke gir så veldig mye mening, så fanden vet, kanskje kødder de med
oss? Men nei, det gjør de selvsagt ikke. For dette er en ny kompakt og ladbar SUV, en litt mindre og
moderne variant av Outlander PHEV som de jo har stor salgssuksess med. Konseptet er laget etter slagordet «Drive your Ambition», og
viderefører kombinasjonen av SUV, ladbar hybrid og firehjulstrekk som vi
kjenner fra Outlander PHEV.
tilpasset en mer kompakt SUV, og det er stort sett det Mitsubishi har å si om
den på nåværende tidspunkt. Vi har heller ingen anelse om de virkelig har tenkt å gå
videre med denne, og dermed sette den i produksjon. Men en slags moderne mini-versjon av Outlander PHEV høres utvilsomt
ut som en god idé, og om den ikke ser altfor spesiell ut bør den kunne selge greit. Kanskje blir nettopp det foreløpig navnløse konseptet den
den fjerde modellen som selges i Norge? Les også:
- Ber om at elbilene kastes ut av kollektivfeltet
- Vi har testet nye Opel Astra
- Denne skulle ta opp arven etter 300 SL Gullwing