Nå som Volkswagen har satt sluttstrek for Bobla er Toyota
Corolla den mest legendariske folkebilen som fortsatt produseres, men Toyota
holdt på å rote det skikkelig til med denne. I 2006 fant nemlig noen luringer ut at de skulle lage en tilsvarende
modell kalt Toyota Auris, og denne tok over for den folkekjære modellen i store
deler av verden.
stasjonsvognen Corolla Touring Sports, en 5-dørs kombi og en 4-dørs sedan. Men det tok ikke lang tid før de også pirret med to
framtidige versjoner, Corolla GR Sport som både 5-dørs og som stasjonsvogn samt
Corolla Trek i stasjonsvogn-utgave. GR er Toyotas benevnelse på Gazoo Racing, Toyotas
motorsportavdeling, og blir altså en mer sportslig utgave som enten kommer med
en 1.8-liters hybrid eller 2.0-liters hybrid. Men denne kommer ikke før til neste år. Den andre er altså Trek, et navn som mange kjenner igjen. Dette er nemlig et av verdens mest populære sykkelmerker, og det selges rundt 1,5 millioner slike sykler hvert år.
ment som et alternativ til de som skal forlate de vanlige asfalterte veiene. Corolla Trek blir nemlig en slags terreng-variant med en
bakkeklaring som er 20 mm høyere enn standardbilene, og får unike
crossover-elementer som inkluderer beskyttelsesplater under foran og bak, egne
17-tommers aluminiumsfelger, mørke ruter bak, tåkelys og LED-hovedlys. På innsiden kommer denne med todelt farge og har blant annet
treaktige dekorasjonselementer, og det er også Trek-logo under dørene og bak. I Europa kommer den enten med 1.2 turbo, 1.8- eller 2.0 liter
selvladende hybrid som vi kjenner fra Toyota, men hva som eventuelt blir tatt
inn til Norge vet vi ikke. Men vi gjetter uansett at det er mange sykkelentusiaster som
kan tenke seg denne utgaven av Corolla.
ytterligere salg, nemlig Corolla Trek: Les også:
- Dieselspøkelset hjemsøker Volkswagen
- En sportsbil forkledd som Audi Q3
- Krasjet verdens råeste bil fem ganger!