Faktisk har Porsche litt mer ansvar når det kommer til elektrifisering enn de andre merkene, iallfall om vi ser det med et historisk perspektiv.
Det tyske bilmerket bærer navnet til Ferdinand Porsche, geniet som blant annet sto bak Bobla.
‒ For første gang i vårt ikons 61-årige historie, installerer vi et hybrid drivsystem i en 911 rettet mot veibruk. Denne innovative ytelseshybriden gjør 911 enda mer dynamisk, sier Frank Moser, Vice President Model Line 911 og 718.
‒ Vi overlot ingenting til tilfeldighetene under utviklingen og testet den nye 911 under alle mulige forhold over hele verden.
Så hva er resultatet?
Jo, Porsche sier at de har luftet den nye modellutgaven rundt selveste Nürburgrings Nordschleife, verdens mest utfordrede racerbane, og der gikk det unna.
De opplyser at under ytelsestesten fullførte Porsches ambassadør Jörg Bergmeister en runde på 7:16,934 minutter – 8,7 sekunder raskere enn den tilsvarende versjonen av forgjengeren.
Les også: