Amerikanske Singer er på hugget. I februar kunne de vise fram resultatet av sin Turbo-studio, nemlig en svært så attraktiv og ombygd Porsche 911 fra 964-generasjonen. Den gikk selvsagt sin seiersferd over hele verden.
Nå skyver de inn alle chipsene i potten med den ultimate utgaven, nemlig den klassiske Porsche 911 Cabriolet som tar merket helt tilbake til røttene. Ja, den kommer selvsagt fra den samme 964-generasjonen som ble bygd mellom 1989 og 1993.
-->
‒ Den første Porsche, Sport 356/1 kjent som «Number 1», var en kabriolet, og høyytelses glamour med åpent tak har vært en del av historien siden den gang, forklarer Rob Dickinson, grunnlegger av Singer.
‒ Jeg har lenge ønsket å feire den delen av Porsche-arven hos Singer, og å gjøre det som en del av vår nylig annonserte Turbo-studie virker et perfekt sted å starte. Målet vårt med Turbo-studien er å destillere den utrolige spenningen til Porsches første «superbil», samtidig som den fornyer ytelsen og raffinementet. Vi er glade for at eiere nå kan velge å nyte disse egenskapene med taket nede.
Singer har blitt en skikkelig tungvekter når det kommer til ombygning av Porsche 911, og grunnen er ganske enkelt ‒ de bygger alle bilene som om de skulle vært de aller siste her på kloden.
Sjekk hva den nye Porsche 911 Cabriolet kan by på:
Lett karbonfiberkarosseri i Cadiz Red
3,8L Twin Turbo flat-6 med luft-til-vann intercoolere
510 hk
6-trinns manuell girkasse
Bakhjulsdrift og turfokusert fjæring
Karbon-keramisk bremsesystem
Elektrisk justerbare sportsseter i sort med Tartan setesenter
Treaksenter i Schwarzwald - rød
Automatisk stoffhette
Aircondition og induktiv telefonlading
964 hører altså hjemme i den luftavkjølte æraen, og 3.8-liters motoren som får dobbelt pustehjelp er altså tunet til formidable 510 hk.
I tillegg til det utrolige sparket som disse eldre 911 Turbo-bilene byr på, er kjøreegenskapene sikret gjennom turbospesifikke bremser med ABS og traction control, og de som gjerne vil ha karbonkeramiske skiver kan selvsagt få det også.
Bakerst er det en «haifinne» som er ombygd til et luftinntak og tilfører kjøling til motorrommet for å optimalisere forbrennings- og kjøleytelsen.
Prisen sier de ingenting om, men vi tipper en slik ombygning koster minst like mye som en original Porsche 911 Turbo kostet for 30 år siden.
Men det spiller nok mindre rolle. For:
‒ Singers vekst som et luksusmerke fortsetter. Responsen på Turbo-studien fra eiere har vært utrolig, og det er veldig spennende å kunne utvide tjenestene våre til kabriolet-karosseriet for første gang, sier Mazen Fawaz, administrerende direktør hos Singer.
Og en ting kan vi iallfall slå fast ‒ resultatet er en svært vakker Porsche 911: