Når arbeidsjernet Isuzu D-Max kommer som en EV-versjon, engelsk for elbil, så må den selvsagt håndtere de samme tingene som den med eksosrør gjør. For å komme dit har de like godt sendt elbilen til Norge.
Testen er gjennomført av e-Motive Technology, et norsk selskap som bistår globale bilprodusenter med å kvalitetssikre nye modeller før lansering, opplyser importør RSA.
Store deler av testingen er nemlig utført med vogntogvekt på rundt 5,5 tonn – en sentral del av oppgaven for en arbeidsbil i denne klassen.
– Det er faktisk der bilen har imponert oss mest, slår testeren fast.
Testrutene har bestått av asfalt, grus, landevei, stigninger, off-road og motorvei, og ofte var det to ladestopp per skift.
Ladekurver, hastighet og hvordan bilen takler hyppig hurtiglading meldes tilbake til fabrikk.
Den elektriske utgaven kan ikke skille seg særlig fra den vanlige D-Max, spesielt ikke når det kommer til praktiske utgaver. Og Nilssen kan berolige eventuelle skeptikere.
Les også:
- Dødsulykker: Stor økning blant syklistene
- Det skumle underkjølte regnet
- Mercedes G 580: Elektrifiseringen ødelegger ingenting