Med den elektriske Soul-utgaven var Kia blant de merkene som banet vei for elbiler, og bilen staket også ut kursen for de koreanske merket.
For etter at de hadde spedd på med Niro-utgaven var det klart for den virkelige elbilsatsingen, den elektriske EV-serien.
Dette er en såkalt B-SUV, og skal ifølge Kia selv kombinere emosjonelt design med moderne teknologi og Connectivity. De legger til at EV2 også har smarte elbilfunksjoner og et romslig og fleksibelt interiør.
Lillesøster følger også Kias «Opposites United»-designfilosofi, og er omtalt som en kompakt crossover.
– Med EV2 bekrefter vi vårt engasjement for å gjøre elektrisk mobilitet virkelig tilgjengelig for et bredere publikum – uten kompromisser, sier Marc Hedrich, president & CEO for Kia Europe.
– Denne kompakte SUV-en leverer innovasjonen og sjelen til våre større elbiler, samtidig som den passer sømløst inn i hverdagen i Europa. Designet, utviklet og snart produsert i Europa – vi er sikre på at EV2 vil spille en nøkkelrolle i å forme fremtidens ansvarlige mobilitet i regionen, fortsetter han.
I tillegg til elbiler satser også Kia tungt på elektriske varebiler, og den som leder an her er PV5. Denne varebilen er vist både som en ren varebil, som en passasjerutgave og som en ombyggingsklar Chassis Cab.
Her er passasjerutgaven av PV5:
Les også: