DS har på gang en satsing kalt N°, og de kjører like godt på med et flaggskip allerede nå, en nummer åtte.
N°8 blir selvsagt også tilgjengelig som en Long Range, og da med et batteri på 97,2 kWh. Den har en offisiell WLTP-rekkevidde på 750 kilometer, men som vi vet er dette bare veiledende tall. Så hva kan den by på i virkelig trafikk ute på landeveien?
München - Koblenz (Tyskland): 506 kilometer, også med 10 prosent SOC og 56 kilometer gjenværende rekkevidde, noe som bekrefter konsistensen i rekkevidden over lengre distanser.
Melfi - Nera Montoro (Italia): 450 kilometer, med 28 prosent SOC og 195 kilometer gjenværende rekkevidde, som illustrerer spesielt optimalisert energistyring.
DS sier at alle bilene var fulladet ved start, og de hadde ingen ladestopp underveis i testene. De slår fast at resultatene ikke bare bekrefter den annonserte WLTP-rekkevidden på 750 kilometer, men også bilens evne til å håndtere over 500 kilometer på motorveier under varierte forhold.
– Med DS N°8 er det ikke lenger batteriet som bestemmer når du må stoppe for å lade, men ditt eget ønske om å ta en pause eller behovet for en nødvendig hvile fra kjøringen, sier Xavier Peugeot, administrerende direktør i DS Automobiles.
Les også:
- Ingen historisk dobbel for Bakkerud
- BMW, BYD og Volvo på eksklusiv liste
- Første prøvetur med Kia EV4