Åpenbart er den store planen til BYD å mate flest mulig biler ut på det europeiske markedet, og de nøyer seg ikke bare med BYD-merket. For å bygge drømmebiler for absolutt alle utvider de med flere undermerker, og for å faktisk klare å bygge alle disse nye bilene har de til og med nye plattformløsninger.
Så ja, nye biler, nye merker og til og med ny plattform.
BYD sier at sammenlignet med konvensjonelle drivstoffkjøretøyer, åpner denne for å kontrollere dynamikken til alle fire hjulene gjennom 4-motors uavhengig vektorkontroll. Dette åpner for at bilen lynraskt skal føle hva som foregår, gi presis gjenkjenning og føre til robuste kontrollfunksjoner.
En av de nye bilene som skal vises fram, Yangwang U8, kan dermed bruke differensialstyring. Så hva i alle dager er det?
BYD har også et annet litt mer ukjent merke på plass under bilutstillingen, Denza.
Men det er ikke alt.
Nye Denza N7 dukker også opp, og dette er en sportslig helelektrisk crossover SUV.
Vi må selvsagt sjekke ut også denne spennende bilen:
Også selve BYD-merket skal vise nyheter på messen.
For første gang skal de nemlig vise biler med noe de har kalt Super DM-teknologi, og dette er rettet mot ladehybrider. Bilen som skal bane vei for denne er BYD Seal U DM-i, altså en ladbar hybridutgave av elbilen BYD Seal U.
De skal også vise en oppfrisket utgave av Tang 7-seter, og dette inkluderer også en fornyet styling på utsiden.
Her er den oppdaterte utgaven:
I tillegg regner vi med at BYD tar med seg biler som allerede er på plass i det europeiske markedet, og det begynner å bli ganske mange av dem. Mer eksakt seks elektriske modeller.
BYD Atto 3, en C-segment SUV, BYD Han, en E-segment sedan, nevnte Tang i E-segmentet, BYD Dolphin (C-segment hatchback), BYD Seal (D-segment sedan) og BYD Seal U, en D-segment SUV.
Så ja, det går virkelig unna med BYD for tiden.
Les også:
- Vinterpakket elbil ‒ slik påvirkes rekkevidden
- Extreme E: Bakkerud inne, Hosås ute
- Denne bilen skal ta Mercedes tilbake til F1-toppen