Ok, det er forskjell på Porsche-forhandlerne. For med åpningen i Fredrikstad blir dette den 12. her i landet, så hvor kommer tredje inn?
Jo, dette er et såkalt fullskala senter som inngår i Porsches globale forhandlerkonsept kalt Destination Porsche, og her er kravene enda strengere. Nye Porsche Center Fredrikstad er for eksempel på 3.400 kvadratmeter, så her er det nok av boltreplass.
Porsche Center Fredrikstad byr på et bredere produktsortiment og retter seg mer mot ulike målgrupper, og et nøkkelord her er individualisering.
Destination Porsche-konseptet er bygd rundt flere områder som kan tilpasses, og her er det også digitale løsninger som åpner for å møte kundene på en enda mer personlig måte.
– Porsche Center Fredrikstad vil spille en viktig rolle i å videreutvikle regionens potensial, og vi er glade for å ha sterke partnere som Hedin Performance Cars i vårt team, sier Hiller.
På veien fra Oslo og til Svinesund-grensen er det også et annet Porsche-senter, Porsche Center Son, og dette skal Porsche Center Fredrikstad selvsagt ha et samarbeid med. Son-senteret har et særskilt fokus på klassiske modeller og motorsport.
Les også:
- BYD med satsning på hybridbiler i Europa
- Langtest av Polestar 4 Long range Dual motor
- Stjerne-ikon runder 40 år