Volkswagen ID.3 får nå et tilskudd i familien, en rimeligere Pure-variant. (Fotos: Volkswagen)

Volkswagen Norge med flere nyheter

Det er duket for en aldri så liten modell-offensiv for de minste elbilene til Volkswagen.


Både ID.3, ID.4 og ID.5 GTX kommer nå med viktige nyheter, som nye utgaver og rimeligere innstegsmodeller.

‒ Dette gjør at noen av Norges mest populære bilmodeller blir enda mer attraktive, sier Sølve Kværn, fungerende leder for Volkswagen personbil i importør Harald A. Møller.

-->
Volkswagen var faktisk en av merkene som drev overgangen til elbiler her hjemme med den populære e-Golf, en elbilversjon av folkebilen som i rent antall fortsatt er en av Norges desidert mest populære elbiler.

Den helelektriske Golf-versjonen er for lengst erstattet av elbilserien kalt ID, og her har modeller som ID.3 og ID.4 tatt over ansvaret. Nettopp disse to tok fatt på året med flere nye utstyrsvarianter og nye priser.

- Vi har tydelig sett at disse grepene har hatt bred appell, og vi har noen av markedets mest populære modeller i vår portefølje. Nå bredder vi utvalget for å være relevante for enda flere kjøpere, sier Kværn.

Ok, la oss begynne med den minste. 

Volkswagen ID.3 kryper nå under 300.000 kroner gjennom en ny innstegsmodell kalt Pure.

‒ Dette er et segment vi ikke har vært til stede frem til nå, og til tross for den lave prisen tilbyr vi en godt utstyrt bil med god rekkevidde inntil 388 kilometer og rask ladehastighet, sier Kværn.

‒ Dette vil være en svært attraktiv bil for både privat- og næringsmarkedet, og vil kunne gjøre at enda flere kunder får muligheten til å kjøpe seg en ny, helelektrisk bil.

Det er også mulig å få ID.3 Pure i Businessline-utgave, og dette inkluderer metallic lakk, 18-tommers lettmetallfelger, ryggekamera, fjernlysassistent, stoffmatter og mørke ruter. Denne utgaven plusser på 15.000 kroner og lander på 314.900 kroner. 

Volkswagen har også tatt vare på arven til legenden Golf GTI i den elektriske satsingen, og tilbyr en ID.3 GTX med 326 hk og 545 Nm.

Også ID.4 får sin Pure-utgave, og denne senker prisen med 18.500 kroner. ID.4 Pure starter på 381.400 kroner, så et godt stykke under 400.000-grensen. 

Det medes også om endringer for ID.4 og ID.5 GTX, den sportslige duoen som byr på det høyeste utstyrsnivået som Volkswagen tilbyr for ID-serien. 

I likhet med flaggskipet ID.7 kommer det nå en GTX Exclusive-utgave, men her spretter prisen godt over momsgrensen. Denne starter på 549.900 kroner for ID.4, men Volkswagen Norge understreker at denne utgaven har så mye utstyr at kundene sparer nærmere 100.000 kroner sammenlignet med en tilsvarende utstyrt bil før innføringen av GTX Exclusive-utgaven.

‒ ID.4 er en av Norges mest populære bilmodeller. Med disse grepene kan vi tilby flere versjoner der den billigste starter godt under 400.000 kroner, som gjør at også disse modellene er relevant for en enda større andel av kjøperne, sier Kværn.

Volkswagen Norge har også et lite ess som de nå har spilt ut. Det er nemlig på plass en ID.7 GTX stasjonsvogn med firehjulstrekk, og denne starter på under 600.000 kroner. 

I tillegg skal de spille ut nok et ess i løpet av høsten, for da starter salget av flerbruksbilen ID. Buzz GTX med firehjulstrekk.

‒ Vi har den bredeste elektriske modellporteføljen i markedet, og et landsomfattende nettverk av Volkswagen-forhandlere som har bygget kunnskap i over 75 år, påpeker Kværn.

‒ Dette lover svært godt for tiden fremover – både for innspurten på 2024 og ikke minst 2025.

Les også:

Debatt