Både ID.3, ID.4 og ID.5 GTX kommer nå med viktige nyheter, som nye utgaver og rimeligere innstegsmodeller.
‒ Dette gjør at noen av Norges mest populære bilmodeller blir enda mer attraktive, sier Sølve Kværn, fungerende leder for Volkswagen personbil i importør Harald A. Møller.
Volkswagen ID.3 kryper nå under 300.000 kroner gjennom en ny innstegsmodell kalt Pure.
‒ Dette er et segment vi ikke har vært til stede frem til nå, og til tross for den lave prisen tilbyr vi en godt utstyrt bil med god rekkevidde inntil 388 kilometer og rask ladehastighet, sier Kværn.
Volkswagen har også tatt vare på arven til legenden Golf GTI i den elektriske satsingen, og tilbyr en ID.3 GTX med 326 hk og 545 Nm.
Også ID.4 får sin Pure-utgave, og denne senker prisen med 18.500 kroner. ID.4 Pure starter på 381.400 kroner, så et godt stykke under 400.000-grensen.
Det medes også om endringer for ID.4 og ID.5 GTX, den sportslige duoen som byr på det høyeste utstyrsnivået som Volkswagen tilbyr for ID-serien.
‒ ID.4 er en av Norges mest populære bilmodeller. Med disse grepene kan vi tilby flere versjoner der den billigste starter godt under 400.000 kroner, som gjør at også disse modellene er relevant for en enda større andel av kjøperne, sier Kværn.
Volkswagen Norge har også et lite ess som de nå har spilt ut. Det er nemlig på plass en ID.7 GTX stasjonsvogn med firehjulstrekk, og denne starter på under 600.000 kroner.
I tillegg skal de spille ut nok et ess i løpet av høsten, for da starter salget av flerbruksbilen ID. Buzz GTX med firehjulstrekk.
‒ Vi har den bredeste elektriske modellporteføljen i markedet, og et landsomfattende nettverk av Volkswagen-forhandlere som har bygget kunnskap i over 75 år, påpeker Kværn.
‒ Dette lover svært godt for tiden fremover – både for innspurten på 2024 og ikke minst 2025.
Les også:
- BMW M8 E31, bilen som ikke finnes, vises på Oslo Motor Show
- Jaguar Land Rover oppretter elbil-fabrikk
- Busskontroll: 253 satt uten belte