Nytt lykt-design og den matte plasten over hjulbuene har blitt mer i pianolakk utførelse. Etter min mening er det foran faceliften synes mest utenpå nye Toyota bZ4X.
Man kan jo lure litt på hvorfor bZ4X har fått 73,1 kWh stort batteri når Toyota CH-R+ og Lexus RZ har fått 77kWh stort batteri, og jeg kan bare spekulere i at jeg antar de ønsker større forskjell mellom Lexus RZ og Toyota bZ4X.
Som du ser av bildet over her så har den nye Toyota bZ4X fått forvarming av batteriene før hurtiglading.
Nå står det en ny C-HR+ foran dette bildet, men det var konseptet forvarming som er likt for C-HR+ og bZ4X, ved at man kan velge om man vil starte forvarmingen manuelt eller om man vil at det skal skje automatisk ved at man navigerer til en hurtiglader.
Den nye framhjulsdrevne bZ4X får 167 hk med det vesle batteriet, og 224 hk med det store batteriet, og AWD-utgaven får du kun med stort batteri og 343 hk.
Det er FWD med stort batteri som har en WLTP på 573 kilometer, og det er AWD-utgaven som får en hengervekt på 1.500 kilo – FWD beholder 750 kilo hengervekt.
Her ser vi det nye interiøret fra passasjersiden, og det er seter i kunstskinn. Selv synes jeg det nye interiøret ser mer elegant ut, og jeg er veldig glad for at pianolakken er redusert til et minimum.
De som har kjørt Lexus kjenner til denne løsningen for armlenet som kan åpnes fra begge sider. En genial løsning som det er fint at man nå også får i nye Toyota bZ4X.
Når jeg tester biler er jeg ikke så mye i baksetet, og kanskje jeg husker feil, men tror kanskje de to USB-C utgangene bak har fått en ny plassering i nye bZ4X, ellers er det lite nytt for de som sitter i baksetet på denne elbilen.
Når du ser den nye bZ4X bak tror jeg du skal være litt «kjenner» for å klare å finne forskjeller på ny og forrige bZ4X, foran og i interiøret er det mye lettere å se forskjellene.
Det at man nå med AWD-utgaven kan trekke med seg 1.500 kilo er det sikkert noen som vil sette pris på.
Den nye bZ4X skal komme til høsten, og Toyota gir nok klar beskjed når priser er klare og den kan bestilles, foreløpig er det svært hyggelige priser på dagens versjon av bZ4X enten man vil kjøpe eller lease.
Vi gleder oss til å teste den nye bZ4X etterhvert når det blir mulig, for litt ny tuning av støtdempere og lavere støynivå er det ikke så lett å erfare når man bare ser på en ny bil.
Les flere tester hos Nybiltester
Les også:
- Vi har sjekket ut Firefly, et nytt og imponerende billigmerke
- Prøvekjøring av Dacia Bigster
- Vi har prøvekjørt på MG S5 EV
- Audi S6 Avant e-tron – dyr, men knallgod