Da Toyota bestemte seg for å satse skikkelig globalt på 1960-tallet hadde de et ess, og det var holdbarheten. Den tråden holdt de i mange tiår, og en bil som ble kjent for å være nærmest udødelig var en pickup introdusert i 1968.
Dette var kun noen år etter at de også hadde satset tungt på USA, og da er det som kjent ikke dumt å ha en pickup i utvalget. Siden har Toyota oppdatert arbeidshesten Hilux med jevne mellomrom, og nå er det også på tide å ta den inn i den elektriske tiden.
Mildhybriden er koblet til en 2.8-liters turbodiesel med 150 kW/204 hk og 500 Nm dreiemoment, og hybridbatteriet som kun veier 7,6 kilo leverer opptil 12 kW/16,3 hk og 65 Nm under akselerasjon.
Hilux Hybrid 48V blir den første utgaven som også har Multi-Terrain Select, og her justeres drivkraft, fjæring og bremsetrykk automatisk for optimale innstillinger under forskjellige kjøreforhold.
Les også:
- Xpeng 10 år ‒ lokker med flyvebiler og menneskelig robot
- Peugeot E-3008 med 700 km rekkevidde
- Prisene for Kia EV3 klare