Tesla forbedrer servicekapasiteten etter klagestorm


Det har vært mye murring fra Tesla-eiere som er lei av å vente på utbedring av feil og mangler grunnet dårlig verkstedkapasitet.  Det vil Tesla nå gjøre noe med og lover å forbedre seg i 2019.

Forbrukerrådet sin årlige firmatopp viser at Tesla havner høyt oppe på listen med en fjerdeplass i 2018.  Denne listen gjelder det ikke å komme høyest mulig opp på da dette er klagetoppen.  I 2017 kom Tesla på 24. plass så det er et markant fall i kvaliteten for Tesla sine tjenester i løpet av 2018.

— Vi forventer at Tesla ser på tjenestene sine overfor forbrukerne, meldte forbrukerrådets Pia Cecilie Høst på deres nettsider.

Nå vil Tesla forbedre seg og bygger ut verksted- og servicekapasiteten her i Norge.

- Vi har i 2018 jobbet hardt for å forbedre kapasiteten vesentlig, sier Teslas kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland til bransjenettstedet Motorbransjen.

Tesla fikk i 2018 store problemer med å møte etterspørselen på servicemarkedet og ansatte i løpet av året 360 nye medarbeidere.

-På noen av våre servicesentre jobbes det nå i 2 skift med lengre åpningstider for å kunne betjene flere biler, sier Roland.

Tesla har nå innført Mobil Service.  Denne tjenesten gjør at Tesla sender en tekniker hjem til kunden for å ta servicen der kunden er.  Tesla mener at 80% av alle servicene kan utføres utenfor et servicesenter og forventer en markant økning i bruk av denne tjenesten.

I tillegg fortsetter Tesla utbygging av organisasjonen blant annet med 2 nye servicesentre i Åsane og Sarpsborg, uten at vi kan bekrefte når disse vil være i drift.

Les også: Tesla skal knipe parkeringsbulkerne Les også: Tesla dropper de minste batteriene Les også: Se hvor fort en Tesla bygges

Følg bil24 på Facebook

Les mer om:

Nyheter Forbruker