Det har vært mye murring fra Tesla-eiere som er lei av å vente på utbedring av feil og mangler grunnet dårlig verkstedkapasitet. Det vil Tesla nå gjøre noe med og lover å forbedre seg i 2019.
Forbrukerrådet sin årlige firmatopp viser at Tesla havner høyt oppe på listen med en fjerdeplass i 2018. Denne listen gjelder det ikke å komme høyest mulig opp på da dette er klagetoppen. I 2017 kom Tesla på 24. plass så det er et markant fall i kvaliteten for Tesla sine tjenester i løpet av 2018.
— Vi forventer at Tesla ser på tjenestene sine overfor forbrukerne, meldte forbrukerrådets Pia Cecilie Høst på deres nettsider.
Nå vil Tesla forbedre seg og bygger ut verksted- og servicekapasiteten her i Norge.
- Vi har i 2018 jobbet hardt for å forbedre kapasiteten vesentlig, sier Teslas kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland til bransjenettstedet Motorbransjen.
Tesla fikk i 2018 store problemer med å møte etterspørselen på servicemarkedet og ansatte i løpet av året 360 nye medarbeidere.
-På noen av våre servicesentre jobbes det nå i 2 skift med lengre åpningstider for å kunne betjene flere biler, sier Roland.
Tesla har nå innført Mobil Service. Denne tjenesten gjør at Tesla sender en tekniker hjem til kunden for å ta servicen der kunden er. Tesla mener at 80% av alle servicene kan utføres utenfor et servicesenter og forventer en markant økning i bruk av denne tjenesten.
I tillegg fortsetter Tesla utbygging av organisasjonen blant annet med 2 nye servicesentre i Åsane og Sarpsborg, uten at vi kan bekrefte når disse vil være i drift.
Les også:
Tesla skal knipe parkeringsbulkerne
Les også:
Tesla dropper de minste batteriene
Les også:
Se hvor fort en Tesla bygges
Følg bil24 på Facebook