Vi har et tips til de som eventuelt planlegger å bli bilprodusent. Sats på eksklusive superbiler. For at verden, full av særs bilinteresserte mangemillionærer, gafler slike i seg, er Gordon Murray Automotive (GMA) nok et eksempel på. Gordon Murray selv er mannen som sto bak en av de aller villeste superbilene på 1990-tallet, McLaren F1, men denne var han aldri helt fornøyd med. Så han startet like godt opp sitt eget merke, og kunne endelig lage en F1 som han drømte om. Den bilen fikk navnet T.50, og var den første superbilen fra den nye merket. Denne følges opp av T.33, en lillesøster vist fram i slutten av januar. Og mangemillionærene var åpenbart i fyr og flamme. For selv en prislapp på 1,37 millioner pund, 16,3 millioner kroner ‒ før avgifter, skremte åpenbart ikke 100 stykker. Det er nemlig det antallet GMA har satt som grense for T.33, en superbil med 615 hk og en vekt på 1.095 kilo. Det betyr en kraft-til-vekt-ratio på 564 hk per tonn. ‒ Hele GMA-teamet er begeistret for at alle de 100 T.33-ene har funnet et hjem så raskt etter den globale lanseringen for en drøy uke siden, og vi ser fram til å ønske nye eiere velkommen til GMA-familien, sier Murray. ‒ Jeg er ekstremt stolt av teamet vårt som nådeløst har brukt våre kjerneprinsipper for å levere denne fantastiske bilen.
