Det er alt annet en enkelt å bryte nye drømmegrenser i superbil-universet, for det er ikke så mange av dem som omhandler runde tall. Det er selvsagt akselerasjon og sekundgrenser, hvor nå milepælen 2 sekunder jages på sprintdistansen 0-100 km/t. Den er fortsatt ikke tatt, men med noen vanvittige elektriske superbiler på gang så ryker den grensen i ganske nær framtid. Den andre store grensen som jaktes er toppfart, og mer spesifikt den på 500 km/t. Også denne kommer etter alle solemerker til å ryke ganske snart, og faktisk har en serieprodusert superbil allerede vært nær denne. Det skjedde da den brøt en annen drømmegrense. Amerikanerne har nemlig sine sære måleenheter, og en slik er miles. Dermed måler de også miles per hour (mph), i stedet for den globale metoden med kilometer i timen (km/t). Det nærmeste runde mph-tallet til 500 km/t er 300 mph, noe som tilsvarer 482,8 km/t. Den ble brutt i 2019. Med testpilot Andy Wallace bak rattet føk en Bugatti Chiron Super Sport 300+ opp til hele 304,773 mph, noe som tilsvarer 490,484 km/t. Dermed ble bilen som hadde fått fjernet alle restriksjonene den første til å bryte denne drømmegrensen. Riktignok har det kommet kritikk, for den utgaven som Wallace rattet er raskere enn de utgavene som kundene faktisk får. Men toppfarter på rundt 440 km/t bør vel uansett holde for de fleste? Det franske supermerket satt en grense på 30 eksemplarer av superutgaven av Chiron Super Sport, og nå har den aller siste funnet veien til sitt private hjem. ‒ I Bugattis lange historie er det kjøretøy som definerer deres æra. Type 35 transformerte motorracing, Type 41 Royale redefinerte overdådighet, Type 57 SC satte nye standarder for design, og nå er det Chiron Super Sport 300+, som når hastigheter som lenge var antatt å være umulig i en produksjonsbil, sier Christophe Piochon, president for Bugatti Automobiles.
