De tenkte nok ikke på det, men da den aller første Fast & Furious-filmen kom tilbake i 2001 satte de lista litt for høyt. Filmen fokuserte på raske biler og ville kjørescener, og ble
en umiddelbar suksess.
hele åtte filmer. De to siste som skal runde av det hele er planlagt lansert i
henholdsvis 2020 og 2021. Men de skapte seg et problem med den første filmen. For fansen
forventet enda mer heseblesende kjørescener for hver nye film som kom, og
ligger lista allerede helt på toppen fra start av blir dette en ganske håpløs
oppgave. Så da de var komme til den 7. Furious-filmen måtte det virkelig
sterk lut til. Fast & Furious 7 er kjent for to ting. Den ene er at dette er den siste filmen til den ene
hovedrolleinnehaveren, Paul Walker, som kun skulle bli 40 år gammel. Midtveis i filminnspillingen var den bilglade skuespilleren på
en innsamlingsaksjon etter en tyfon hadde rasert deler av Filipinene, og etter
denne satt han på en kamerat som kjørte en Porsche Carrera GT. Bilen krasjet i
en midtdeler i godt over 100 km/t, og tok fyr i det kraftige sammenstøtet.
Begge i bilen omkom. Filmen ble selvsagt forsinket, og de måtte bruke digitale
teknikker som erstattet skuespilleren for å gjøre filmen ferdig.
finnes, og ble introdusert med brask og bram under Qatar Motor Show i 2013. Lykan HyperSport kostet opp mot 30 millioner kroner, før
avgifter, og var en lynrask luksusbil. Den kom med LED-lykter omkranset av
diamanter, gulltråder i setene, nøkkelen inneholdt edelsten og det var holografiske
instrumenter. Motor hadde 750 hestekrefter, mens 0-100 km/t gikk unna på
2,8 sekunder og toppfarten var på 385 km/t. En slik fant altså Fast & Furious-gjengen ut at de
skulle ramponere til det ugjenkjennelige. Jepp. Scenen, som utspiller seg i en fasjonabel skyskraper i Abu
Dhabi, er den kanskje aller villeste serien har laget, så sjekk ut hvordan den
ble til i videoen helt øverst i saken.
kult selv om dette ikke er helt realistisk: Les også:
- Ber om at elbilene kastes ut av kollektivfeltet
- Vi har testet nye Opel Astra
- Denne skulle ta opp arven etter 300 SL Gullwing