Inspirert av resultatet fra Autoindex-undersøkelsen, hvor Ford var det merket mest størst kundetillit når det kommer til råd og tips under et verkstedbesøk, lanserer Ford Norge nå en ny service ‒ bokstavelig talt.
For alle som kjøper et nyttekjøretøy fra Ford får nå kostnadsfri serviceavtale som standard, og dette inkluderer alle rutineservicer og en årlig kontroll under de årene det ikke gjennomføres service.
-->
Denne avtalen varer tre år eller eventuelt 45.000 kjørte kilometer, og det er også mulig å forlenge denne ‒ men da mot et pristillegg.
– Ford er allerede det bilmerket i Norge med størst tillit blant kundene til verkstedbesøk. Når vi nå standardiserer en kostnadsfri serviceavtale ved kjøp av alle nye Ford Pro nyttekjøretøy, er det et helt unikt tilbud i det norske markedet ‒ som vi vet vil bli satt pris på av våre kunder, sier salgsdirektør i Ford Motor Norge, Asgeir Nordeng.
‒ Vi skal bli best på nyttekjøretøy, og da må vi ikke bare ha de beste produktene, men også det beste servicetilbudet. Det er helt avgjørende for bedriftskundene.
Den nye avtalen gjelder for alle nybiler som er kjøpt etter 9. mars, og inkluderer modellene Transit Courier, Transit Connect, Tourneo Connect AWD varebil, Transit Custom, 2T Transit (varebil, chassis, dobbelcab og buss) og nye helelektriske Ford E-Transit.
Senere i år dukker det også opp en ny Ford Ranger, og denne vil også ha Ford Pro Serviceplan som standard.
Ford Pro Serviceplan inkluderer utskifting eller reparasjon av standard servicedeler, årlig lakk og karosserikontroll, erstatningsbremsevæske hvert andre år og kontroll av klimaanlegg hvert tredje år, forklarer Ford.
‒ Serviceavtalen gjelder alle kunder og gjelder over hele landet. Det betyr at servicen kan gjennomføres kostnadsfritt på ethvert Ford-autorisert verksted, og er helt uavhengig av hvilken norsk Ford-forhandler som solgte nyttekjøretøyet første gang, sier Nordeng.
Ford opplevde framgang på Autoindex, og scoret spesielt godt på tillitt til verkstedene. Samtlige spurte Ford-eiere hadde nemlig tillit til at verkstedets råd om foreslått ekstraarbeid aldri skjer for at verkstedet selv skal tjene på dette.
Hovedgrunnen til dette er at Ford har innført noe som er ganske så praktisk for eierne, nemlig videosjekker som viser feilene de avdekker. Slik forklarer Ford dette:
«Ford Video Check er en video som blir laget mens bilen er på verkstedet for å vise kunden eventuelle uforutsette reparasjonsbehov, eller for å gi en generell tilstandsrapport. Eventuelt avdekket merarbeid vil også bli priset, og kunden kan godkjenne arbeidet og prisen direkte i den tilsendte løsningen som blir sendt til din mobil/nettbrett eller PC.»
Se videoen hvordan Fords videosjekk fungerer.