Range Rover Evoque får seg et løft både utvendig og innvendig. (Fotos: Jaguar Land Rover)

Range Rover Evoque fornyet

Det er på tur en litt oppfrisket Range Rover Evoque, hvor det utvendige inkluderer en fornyet grill og lykter.


Range Rover Evoque har rukket å runde 12 år nå, og er inne i sin 2. generasjon som kom i 2018. Men i løpet av fem år har det som kjent skjedd mye i bilverden.

Det tar Range Rover konsekvensen av, og har gitt Evoque en aldri så liten oppdatering. Nå er ikke det så lett å se utenfra, og nå trenger strengt tatt ikke den linjelekre SUV-modellen så veldig mye utvendig oppfriskning heller.

Men noe har Range Rover gjort, og mer eksakt har de gitt fronten et løft med Pixel LED hovedlys med den nyeste signaturgrafikken foran og bak, og selve grillen er også oppdatert med et nytt mønster.

Og ja, det er også nye hjul opp til 21 tommer og noen nye utvendige farger.

På innsiden er det et nytt 11,4-tommers buet berøringsskjerm i glass, elegant plassert på enden av den buete midtkonsollen. Som du kan se av bildene nederst ‒ vakkert utført.

Infotainmentet har det siste Pivi Pro 2-systemet, og dette har trådløs støtte for både Apple CarPlay og Android Auto og fungerer sammen med Amazon Alexa 10.

Plasseringen av den nye Pivi Pro åpner også for mer plass i midtkonsollen foran, med ekstra plass til småting og en trådløs lader, mens oppbevaringsrommene i dørene har plass til 1,5 liters vannflasker, opplyser Land Rover Norge.

Bilen kommer også med noen imponerende kameraer i form av 3D Surround View, ClearSight Ground View og ClearSight Interior Rear View, og som vanlig fra Jaguar Land Rover handler det også mye om velvære på innsiden.

Nye Evoque er for første gang utstyrt med noe som de kaller for Cabin Air Purification Plus, og dette er tilgjengelig som en del av den valgfrie Comfort Pack og standard på utgaven kalt Autobiography.

Dette introduserer PM2.5-filtrering og CO2-styring som bidrar til å fremme velvære for hele familien, samt øke våkenhet for føreren ved å overvåke og kontrollere CO2-nivåer inne i kupeen, opplyser Range Rover.

Den bidrar også til å redusere nivået av allergener, partikler og lukt inne i bilen, og det er også mulig å overvåke luftkvaliteten via appen Air Quality Index (AQI).

Vi nevnte Autobiography, og nye Evoque kommer i flere versjoner. Kundene kan velge mellom S, Dynamic SE og Dynamic HSE-modeller, mens flaggskipet Autobiography tilbyr den mest komplette kombinasjonen av spesifikasjoner.

Dynamic-modellene vekker oppmerksomhet med et selvsikkert uttrykk og detaljer i Satin Burnished Copper, mens Autobiography tar raffinement til et helt nytt nivå med detaljer i Satin Burnished Copper, melder Land Rover Norge.

Range Rover tilbyr nye Evoque både som diesel og bensin, og førstnevnte byr på 204 hk, firehjulsdrift og 0-100 km/t på 8,5 sekunder. Dette er en mildhybrid.

Her hjemme går nok de fleste for bensinversjonen, som kobler en 3-sylinderet 1.5-liters sammen med PHEV-systemet. Også denne byr selvsagt byr på firehjulsdrift og har 309 hk, og 0-100 km/t går på 6,4 sekunder.

Dette er altså en ladehybrid som fungerer som en ren elbil i hverdagen, for den elektriske rekkevidden er opplyst til 62 kilometer.

Land Rover Norge opplyser at de har åpnet for bestillinger av den nye Evoque-utgaven, og prisene starter på drøyt 860.000 kroner.

Les også:

Les mer om:

Nyheter