Det er ikke noe rart at Toyota Norge har høye forventinger om den kommende C-HR+. Dette er altså en elbil, en SUV og tilgjengelig med firehjulsdrift, og rekkevidder som er forventet over 500 kilometer og helt opp til +600 kilometer.
– Vi har store forventninger til Toyota C-HR+, sier Piotr Pawlak, administrerende direktør i Toyota Norge.- Active 2WD – kr 406.900 (eneste utstyrsgrad med forhjulsdrift)
- Active AWD – kr 439.900 (forventet bestselger)
Det er førstnevnte som ruller over 600 kilometer, og Toyota forventer en rekkevidde på 609 kilometer når WLTP-tallene foreligger. Den med AWD har rekkevidder opp til 505 kilometer.
AWD har 343 hk og akselererer fra 0–100 km/t på 5,2 sekunder, mens hurtiglading fra 10-80 prosent tar 28 minutter. Toyota Norge sier at dette er tilnærmet det samme i kulda, takket være batteriforvarming.
Executive-modellene får dessuten 22 kW ombordlader for raskere hjemmelading. Med AWD får modellen en hengervekt på 1.500 kilo.
Toyota C-HR+ kommer også med noe som kalles «Turning Control»-system som fordeler kreftene mellom bakhjulene for å forhindre skrens. Så ja, smart på norske vinterveier.
Innvendig byr Active-utstyrsgraden på et 7-tommers digitalt instrumentpanel, 14-tommers multimediaenhet, 6 høyttalere, trådløs Apple CarPlay og Android Auto, 2-sone klimaanlegg, to trådløse ladeplater og setetrekk i svart stoff/kunstskinn. En praktisk nyhet er et 220V strømuttak med 1.500W kapasitet i bagasjerommet.
Executive har 20-tommers aluminiumsfelger som standard og bi-tone svart tak som skal gi bilen et mer eksklusivt preg, og innvendig finner du setetrekk i svart semsket/kunstskinn, elektrisk justerbart førersete med korsryggstøtte, samt digital nøkkel med ett års tilgang.
Den løfter også førersystemene et hakk, og har blant annet Panorama 360 monitor, filskifteassistent, intelligent parkeringsassistanse og varsel for påkjørsel forfra.
Les også:
- Nå skal Toyota registrere flest mulig bZ4X i 2025
- Elektrisk varebil rullet inn i rekordboka
- To millioner biler «snakker» med hverandre