Kanskje litt snodig plasserer Polestar 4 seg under den kommende SUV-utgaven Polestar 3 både på størrelse og pris, men så er heller ikke 4’ern er «vanlig» Polestar.
Dette blir faktisk den raskeste i familien, 0-100 km/t på 3,8 sekunder, og byr også på en ganske så uvanlig ting. Dette er altså en litt mer sportslig SUV-coupé, og har løsninger inspirert av tidligere viste konsepter. Det inkluderer også en bil uten en bakrute, noe som skal gi mer rom for passasjerene i baksetet.
Men ingen fare, sikten er ivaretatt via et bakspeil som er erstattet av en høyoppløselig skjerm som viser sanntidsvideo fra et takmontert kamera – som gir et mye videre synsfelt bak enn det som er vanlig i de fleste moderne biler, ifølge Polestar.
Det er også mulig å deaktiver den digitale feeden om føreren heller vil se passasjerene i baksetet.
‒ Med Polestar Precept viste vi fram et helt nytt baksetemiljø, sier Maximilian Missoni, Head of Design.
‒ Ved å fjerne bakruten og flytte bakstolpen i taket, som har en viktig sikkerhetsrolle, lengre bak, får passasjerer i baksetet av vår SUV-coupé en virkelig unik opplevelse.
Elbilen nærmer seg nå veldig, og Polestar åpner for bestillinger her i Europa neste onsdag. Det er drøyt to uker før bilen får Norges-premiere.
‒ 2024 blir et utrolig spennende år for Polestar. Vi ekspanderer inn i mer eksklusive luksussegmenter og med introduksjonen av våre to nye elektriske SUVer, Polestar 3 og Polestar 4, etablerer vi oss som et selskap med tre biler, sier Alexander Hørthe, daglig leder i Polestar Norge.