For et drøyt år siden kom kunne Polestar annonsere et skikkelig løft for Polestar 2, den første elbilen til merket som var på plass i 2020.
Oppgraderingen var også rettet mot de aller største områdene, krefter og rekkevidde. Kreftene ble jekket opp med 50 kW/68 hk og 160 Nm for Single motor, mens firehjulsdrift ble økt til ganske formidable 310 kW/421 hk og 740 Nm, opp 10 kW og 80 Nm. På toppen fikk Performance-utgaven 350 kW/476 hk.
Når det gjelder design byr Polestar 2 på to nye farger, og det inkluderer en ny standardfarge som erstatter magnesium. Vapour er ifølge Polestar er en moderne farge med en lett metallisk effekt inspirert av moderne byarkitektur.
I tillegg er det duket for Storm, en mørk aluminiumsfarge først sett på Polestar 4 som erstatter Thunder.
Med inntoget av Polestar 3 og Polestar 4 endrer også svenskene pakkestrukturen til 2’ern, og det er også flere enkeltalternativer som åpner for en mer personlig tilpasning.
Climate Pack inkluderer varmepumpe, oppvarmede bakseter, oppvarmet ratt og varme for spylervæskedysene, mens Pro Pack inkluderer 20-tommers lettmetallfelger og Swedish Gold-detaljer påført på sikkerhetsbeltet og dekkventilhettene.
I tillegg byr Polestar på pilotpakken, plusspakken og ytelsespakken.
Les også:
- Legenden Ford RS200 gjenoppstår
- Uno-X blir første med elbiler i Tour de France
- Hvilke nye elbiler er raskest fra Halden til Alta?