For et drøyt år siden kom kunne Polestar annonsere et skikkelig løft for Polestar 2, den første elbilen til merket som var på plass i 2020.
Oppgraderingen var også rettet mot de aller største områdene, krefter og rekkevidde. Kreftene ble jekket opp med 50 kW/68 hk og 160 Nm for Single motor, mens firehjulsdrift ble økt til ganske formidable 310 kW/421 hk og 740 Nm, opp 10 kW og 80 Nm. På toppen fikk Performance-utgaven 350 kW/476 hk.
Rekkevidden ble også dratt ut og ladehastigheten økt, og da til 518 kilometer for Standard range Single motor, 592 kilometer for Long range Dual motor og hele 635 kilometer for Long range Single motor.
Nå har dette økt enda mer.
Langdistanseversjonen har nå et WLTP-tall på imponerende 659 kilometer, mens Standard range Single motor hopper opp til 564 kilometer. Men det er ikke alt.
Polestar har nemlig flere nyheter for 2025-modellåret, inkludert designoppdateringer, en ny pakkestruktur og individuelle alternativer.
Når det gjelder design byr Polestar 2 på to nye farger, og det inkluderer en ny standardfarge som erstatter magnesium. Vapour er ifølge Polestar er en moderne farge med en lett metallisk effekt inspirert av moderne byarkitektur.
I tillegg er det duket for Storm, en mørk aluminiumsfarge først sett på Polestar 4 som erstatter Thunder.
Andre utvendige grep er nye 19-tommers Aero-felger og nye 20-tommers Pro-grafittfelger tilgjengelig gjennom Pro Pack.
På innsiden har nye Polestar 2 dyrevelferdssikret Charcoal Nappa-skinntrekk, og de som går for nevnte Pro Pack kan også velge et nytt bilbeltedesign som er svart med en svensk gullstripe.
Med inntoget av Polestar 3 og Polestar 4 endrer også svenskene pakkestrukturen til 2’ern, og det er også flere enkeltalternativer som åpner for en mer personlig tilpasning.
Climate Pack inkluderer varmepumpe, oppvarmede bakseter, oppvarmet ratt og varme for spylervæskedysene, mens Pro Pack inkluderer 20-tommers lettmetallfelger og Swedish Gold-detaljer påført på sikkerhetsbeltet og dekkventilhettene.
I tillegg byr Polestar på pilotpakken, plusspakken og ytelsespakken.
Totalt har det kommet til mer enn 160.000 Polestar 2 fordelt på 27 land, og her i Norge nærmer den seg nå 15.000 eksemplarer.
Og med nye oppdateringer og rekkevidder som til og med passerer 650 kilometer er det ingen grunn til å tro at den stopper der, selv om den nå får ny konkurranse selv fra egen familie hvor både Polestar 3 og Polestar 4 også kan lokke med utgaver som ruller over 600 kilometer.
Les også: