Skal du ha noe av det råeste i 911-familien foruten de ganske så dyre Turbo-utgavene er Carrera GTS et godt valg. Denne skyter opp til 100 km/t på kun 3 sekunder, og det takket være et voldsomt kraftverk som yter 398 kW/541 hk og 530 Nm.
Men nå er det også en litt billigere variant som er nesten like imponerende, en Carrera S med 353 kW/480 hk. Ikke overraskende handler det om en 3-liters turboladet boksermotor og tyskerne har jekket opp listen når det kommer til standardutstyr, og S’en plasserer seg mellom 911 Carrera og 911 Carrera GTS.
Utstyret inkluderer 20/21-tommers Carrera S-felger, et sportseksosanlegg med enderør i sølv, og Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – sistnevnte er ikke er tilgjengelig for Carrera.
De har også løftet over bremsesystemet fra 911 Carrera GTS, og her er det blant annet røde bremsekalipere og skiver som måler 408 millimeter foran og 380 mm bak.
Det er selvsagt mulig å hake av ting på tilbehørslisten, som Porsche Ceramic Composite Brake-systemet (PCCB) og PASM sportsunderstell som senker bilen med 10 millimeter og på samme tid løfter kjøreegenskapene et hakk.
Porsche har også tatt for seg interiøret, og S-utgaven kommer blant annet med en skinnpakke i sort som standard. Og ja, som med de andre Carrera-utgavene kan de som ønsker mer enn to seter få denne med de sammenleggbare baksetene helt gratis.
Les også:
- 10 kjemper om å bli årets bil i verden
- Volvo EX30 Single Motor Extended Range – har den blitt noe bedre siden lansering
- Mercedes V 300d Exclusive – en skikkelig luksus-van