Volkswagen Nyttekjøretøy hadde store forventinger til ID. Buzz Cargo, for dette er varebilutgaven av den nye og helelektriske folkevognbussen.
Så når det kommer til utstyr, rekkevidde og komfort er Cargo-modellen lik flerbruksbilen som kun heter ID. Buzz, og ikke overraskende har dette slått an. Faktisk overrakende godt.
Det er en større batteripakke som sørger for mer krefter, og disse hopper fra 204 hestekrefter til hele 286 hk for varianten med bakhjulsdrift, mens nye 4Motion kan fleske med 340 hk. Begge utgavene har 550 Nm dreiemoment, og får også økt hengervekt.
Men det er langt ifra alt.
De nye utgavene kan også skilte med både forvarming av batteriet og forbedret ladehastighet.
Volkswagen Norge har som kjent faset ut de tradisjonelle bilene og tar kun inn elbiler, og det er lett å tro at det også gjelder varebiler. Men her er det altså Volkswagen Nyttekjøretøy som styrer, og de tar fortsatt inn nye dieselbiler.
Per i dag tilbyr de i tillegg ID. Buzz også Caddy Cargo, Crafter og Amarok, og det er også på vei en ny Transporter som blir tilgjengelig både som diesel og med elektrisk drivlinje. Den kan du lese mer om via en av lenkene under.
Les også:
- Mange plugger fortsatt elbilen i vanlig stikkontakt
- Nå blir Nios hjelper Nomi kunstig intelligent
- Nye Volkswagen Transporter også som elbil