Da BMW lanserte en helt ny 8-serie coupé var meningene delt ‒ selvsagt var de det. Ikke misforstå, for modellen hadde smekre linjer så det holdt. Men ikke alle var like imponert, og mange mente den manglet det siste lille som en slik toppmodell bør ha. Kanskje kan det ferskeste medlemmet i familien fikse på det
med sine enda drøyere linjer?
trenger litt mer plass på innsiden ‒ Gran Coupe. En stor coupé. Og de har virkelige ordene i behold, for denne er grand på de fleste områdene i forhold til Coupe-versjonen.
- Akselavstanden er 3.023 mm ‒ 201 mm lengre
- Lengden er 5.082 mm ‒ 231 mm lengre
- Bredden er 1.932 mm ‒ 30 mm bredere
- Høyden er 1.407 mm ‒ 61 mm høyere
- Sporvidden bak er 1671 mm ‒ 28 mm bredere
vinkel gir selvsagt også økt plass innvendig. BMW har gitt den setekonfigurasjonen 4+1, noe som betyr at
det er to hovedseter bak utformet tilnærmet lik de to setene foran. Både
skulderplassen og benplassen har økt, og helt bakerst er bagasjerommet nå på
hele 440 liter. Ifølge BMW holder det til tre golfbager, noe sikkert noen
potensielle kunder setter pris på.
sekunder, mens sprinter fyker unna på 3,9 sekunder for M850i. Alle versjonene har 8-trinns Steptronic automatgir og xDrive-firehjulsdrift som standard.
kanskje kunne fryktet, og de to 840-versjonene starter under 1,3 millioner. Men
skal man ha en M i modellnavnet blir det raskt betraktelig dyrere, og du må ut
med 1,75 millioner kroner i utgangspris for M850i. BMW 8-serie Gran Coupe lanseres i november, og norske
forhandlere vil åpne for bestillinger i nær framtid. Her er flere bilder: Les også:
- Volvo med selvkjørende trekkvogn i Göteborg
- Alonso kopierte Solberg-bragd
- En terrengversjon av superbilen?!