Mannen bak det italienske supermerket heter Ferruccio Lamborghini, og han var en stor tyrefekter-entusiast.
Lamborghini ble det også en god venn med etterkommeren til familien som sto for noen av de mest fryktede oksene på arenaen, nemlig spanske Edoardo Miura.
I tillegg har den ikoniske oksen i midten av logoen gjennomgått en stor transformasjon. For første gang vil den stå alene på selskapets digitale kontaktpunkter, atskilt fra det klassiske skjoldet for å gi oksen en enda mer synlig plass.
Logoen skal altså preppe Lamborghini for framtiden, som bør se lys ut. I 2023 satte nemlig oksemerket en ny rekord og brøt for aller første gang 10.000-grensen, og leverte ut 10.112 biler.
De er også i gang med framtiden, og viste i fjor fram en ny superbil kalt Revuelto, en hybrid arvtaker til Aventador med over 1.000 hestekrefter, og ikke minst et helelektrisk konsept kalt Lanzador som er en 2+2 GT.
Les også:
- Ukestest av Opel Astra Sports Tourer Electric
- Hyggelig gjensyn med BMW i4 M50
- Vi har testet Hyundai Ioniq 6 Long Range RWD & AWD